20 Kasım 2012 Salı

barcelona barcelona:)

Barcelona:)en merak ettiğim şehirlerin başında gelmiştir.  Balayında gitmeyi planladığımız Barcelona 'ya 2 sene gecikmelide olsa gitmek çok güzeldi..Barcelona İspanya nın katalonya özerk bölgesinin başkenti.Kozmopolit bir sehir .Barselona denince aklıma ilk gelen   La Sagrada Familia olmuştur.Mimar Gauidi nin bitmeyen katedrali. Büyülenmemek elde değil devasa bir yapı..Önünde insan kalabalığı hiç eksik olmuyor.. İnsanlar fotograf cektirmek için birbirleriyle yarışıyor tabi önünde uzun da bir kuyruk var katedralin içine girebilmek için biz giremedik ama oldukça dar merdivenlerle katedralin üst noktasına kadar cıkılabiliyormuş..Benim Barcelona da en beğendiğim yerlerin basında Park Guell geliyor.Burası hem çok eğlenceli hemde çok güzel bir park..Unesco dünya mirası içerisinde gösterilen parka giriş ücretsiz.Parkın içinde Gaudi 'nin evi var burası müzeye cevrilmiş.Parkın ana giriş kapısının olduğu kısımda merdivenler bulunuyor burada Gaudi nin porselen kertenkelesi bulunuyor.Ben kertenkele ile fotograf cekilebilmek için yarım saat kadar bekledim.Gaudi parkta kırık porselen parcalarını kaplama olarak kullanmış gercekten çok yaratıcı bir fikir,1900 lü yıllarda bu porselenler kırık tabak canak parcaları kullanılarak yapılmış.Ben Parkta kendimi bir masal diyarında gibi hissetmiştim gercekten çok güzel bir şaheser.Gaudi parkta bank olarak kullanılan kısımları bile ergonomik olarak tasarlamış bu kısımlarda porselen kaplanmış durumda.



Banklarda


Banklarda boşyer bulup fotoğraf cektirmek te mesele o kadar rahat ki insanın kalkası gelmiyor gercektende.Barcelona da mutlaka gidilmesi gereken noktalardan biriside taze meyve ve sebze,deniz ürünü,şekerleme, çikolata ,et ve deniz ürünleri bulunan La Bouqeria.Burası bizim pazarlardan oldukça farklı .Ben en çok meyve tabaklarını sevdim.Envai çeşit meyve var burda çoğunu ilk defa gördüm ve tatttım.Pazarda bir çok restoran ve tapas barlarıda var.Dünyanın en çok gezilen pazarı burasıymış ögrendiğim kadarıyla.

Pazar o  kadar renkli ve güzel ki gördüğüm herşeyin fotoğrafladım.Meyve tabakların fiyatlarıda çok ucuz sürekli sirkülasyon olduğundan hepsi cok taze.

2 yorum :

pınar doğan dedi ki...

çikolata gördüm sanki :) ne kadar güzel fotoğraflar bunlar, iştah açıcı :) bende gidip gezmek istedim bi anda :)

ömür inandı dedi ki...

evet pinar pazar super otesi:)hersey renkliydi bende bayildim sevgiler