29 Kasım 2012 Perşembe

kurabiyelerim:)

Haftasonu  uzun zamandır gitmeyi planladığım kurabiye kursuna katıldım.Adana da bu tarz  kurslar yaygınlasmaya başladı.Biz Ziyapasa da yeni acılan Kırmızı Mutfak ta katıldık.Kırmızı Mutfak butik kurabiye,pasta,çikolata hazırlamak için açılmış harika bir yer.Kırmızı Mutfak 'ın sahibi Ebru Hanım yıllardır öğrendiği tecrübelerini bizimle paylaştı.

Kırmızı Mutfak 'ta yüzlerce çeşit kurabiye kalıpları,şablonlar,kaşeler ve silikon kalıplar var.Ebru Hanım bir koleksiyoner gibi kurabiye yapımında kullanılan tüm materyalleri biriktirmiş.Bize de hepsini tek tek kullanma imkanı verdi.
Öncelikle kurabiye hamuru hazırlamayı öğrendik,istediğimiz kalıpları kullanarak kurabiyelerimizi hazırladık.Kurabiyelerimiz pişerken şeker hamuru ile ilgili detayları öğrendik.Kursun ikinci yarısı kurabiyeleri süslemek ile geçti..

Kurabiyeler pişerken enfes kokuyor:).Kurabiyelerin alt kısımları pişince fırından almak lazım.Ayrıca kurabiyeleri ızgara üzerinde soğutmaya  bırakılmalı.




Şeker hamurlarının renklerine bayıldım:)Bu hamurlar renkli olarakta satılıyor,isterseniz jel yada toz boyalarla beyaz hamurdan istenilen renk elde edilebiliyor.
İşin en eglenceli kısmı kurabiyeleri süslemek:)Süslemek için kullanılan materyallerin  hepsini teker teker denedim.Eşim ve babam için taraftar kurabiyeleri süsledim.Kurs bitiminde tüm kurabiyelerimiz tek tek poşetlendi ve hepsini  çok şık bir paket halinde aldık:)Ebru Hanım fazla kurabiyeleri bize verdi ,evdekiler için çok hoş bir sürpriz oldu tabiki:)Bir gün süren kurs çok eğlenceli ve dolu dolu geçti akşam nasıl oldu anlamadım:)Bundan sonraki hedefim cupcake ve pasta kurslarına katılmak.Teşekkürler KIRMIZI MUTFAK.
Kırmızı mutfağa burdan ulaşabilirsiniz.http://kirmizimutfak.net/

10 yorum :

Droplet dedi ki...

Bu kurabiyelerin tadları nasıl peki? Tarifini vermeniz mümkün mü?

ömür inandı dedi ki...

Seker hamurlu kurabiyeler daha cok gorsellik tasiyor tadimlik aslinda bir tane yemek yetiyor.Bizim yaptigimiz kurabiyelerin tadi guzeldi hamurundan olsa gerek:) 125 gr pudra sekeri,250 gr tuzsuz tereyagi,1 yumurta ve 520 gr un kurabiye hamurunun malzemeleri. hamuru hazirlayip hazir seker hamuru ile susleniyor. Kabaca tarifi boyle takildiginiz bir sey olursa yardimci olabilirim. Sevgiler

ilkmuh dedi ki...

bende bu kurabiyelerden nişanım için yapmak istiyorum..tariflere bakıp duruyorum her tarif ayrı:((kafam karıştı iyice

ömür inandı dedi ki...

bu tarif guzel sevgili ilkmuh,seker hamurlu kurabiyelerin kurabiye kisminin tadi cok onemli kursta bize verilen tarif buydu gonul rahatligiyla uygulayabilirsin sevgiler

ilkmuh dedi ki...

çok teşekkürler..kimi tariflerde nişasta da ekleniyor..özellikle sana sormamın nedeni kursa gitmendi:))seni yoruyorum ama peki bu verdiğin ölçüyle ortalama kaç kurabiye çıkıyor..

ömür inandı dedi ki...

yok canim sorun degil:)20 adet kadar cikiyor ama kullandigin kaliba gore sayi degisebilir

SED dedi ki...

Merhaba Ömür Abla :)

Kurabiye kaşesiyle ilgili araştırma yapardım rastladım bloguna, yazını okudum ve bir soru sormak istedim :)
yorumlarda verdiğin tarifi not ettim. Şimdi sorum şu ki http://www.pastadizayn.com/kurabiye-kalip-kase buradaki kaşeyi almak için heyecan patlaması yaşıyorum fakat siye sahibi 0,30 mm olduğunu söyledi harf boyutunun. Yani yarım santimden bile daha küçükmüş. Acaba sizin kurstakiler de bu boyutta mıydı? bana çok küçük geldi, almalı mıyım acaba? :(

şeker hamuru da sipariş vereceğim bununla beraber, bana yardımcı olur musun?
Şimdiden çok teşekkür ediyor, cevabını dört gözle bekliyorum!


bu arada, Ömür abla son yazının tarihine bakınca e-postalara bakamadığını düşünüp telefonla ulaşmaya çalıştım sana ama pek mümkün olmadı :(

ömür inandı dedi ki...

sevgili sed;kurabiye kaşelerindeki harflerin boyutu küçük ciddende normal yani alabilirsin benim isimli kurabiyelerimdeki gibi olur boyut rahatlıkla alabilirsin cnm.

SED dedi ki...

ablacım öncelikle hemen dönüşün için teşekkür ederiim :) iletişim adresini bulamadım, daha detaylı bilgi almak istiyorum zira çok beğendim yaptığın kurabiyelerini:)bir sorum daha olacak, AZİZ yazılı kral taçlı kurabiye ile beşiktaş lı kurabiyenin yazılarının boyutları aynı değil sanırım? bana önerebileceğin bir site olur mu almak için?

ama beşiktaş formalı olan daha hoş sanki, 0,30 mm mi o :)

ömür inandı dedi ki...

Onemli degil canim evet iki yazi farkli sablonlarla yapildi jam alfabe setini alablirsin orda kucuk ve buyuk sablonlari var en kalitelisi odur.barmar.com dan bak istersen orda cesit var bayagi seker hamuru vs bulabilirsin besiktas formali olandaki 0, 30 luk cnm