14 Aralık 2012 Cuma

VALENCİA:)

VALENCİA:) Gezmeyi seven ruhumuza o kadar iyi geldi ki... Şehri bilmeden keşfetmek ,bilmediğimiz caddelerde özgürce dolaşmak harikaydı.Kaldığımız 2,5 gün boyunca her noktasını heyecanla gezdik. Öncelikle Valensiya portakal bahçeleri,paellası ve porselenleriyle ünlü.Portakal ve porselen sehrin simgesi haline gelmiş..Şehrin her yerinde  porselen kaplama kullanılmış olması caddelerde ışık yansımalarıyla harika bir görüntü olusturuyor.Valensiya çok kompleks bir şehir,eski şehir olan kısmı ne kadar tarih kokuyorsa,sehrin yeni yapılan kısımları bir o kadar modern tasarlanmış.
Madrid'de ilk defa tattığım paellayı çok begenmemiştim Valensiya da yediğimiz paella enfesti..Esim deniz ürünlü olanı tercih etti.Ben sebzeliyi daha cok begendim,  limon sıkınca harika oldu.Bu yazıyı yazarken  canım nasıl  istedi anlatamam:)Bence paella Valensiya da yenir; diğer bölgelerde de tadına baktığımdan farkı gayet net anladım.

Eski şehir merkezi olarak kabul edilen El Carmen Valensiya nın en güzel bölgesi biz gezerken inanılmaz keyif aldık..La lonja,Valensiya katedrali ve Mercado Central gezdiğimiz yerlerden bazıları. 
Mercado Central Barselona da ki pazara çok benziyor oradaki pazar daha cok sebze meyve ağırlıklıyken bu pazar daha çok deniz ürünü ağırlıkta.
Mercado Central in kapısı oldukça sık içide çok zevkli yapılmış bizdeki klasik kapalı pazar anlayısına pek benzemiyor.Pazarın çatısı renkli camlarla süslenmiş.Bizdeki gibi gürültülü pazar anlayısına sahip değil.
Pazardaki tezgahlar biribirinden renkli ve ilginç.Çeşit çeşit meyve,sebze,peynir,balık,jamonlar var.Tezgahların sahipleride çok güleryüzlü bir şey almak istediğiniz zaman çok yardımcı oluyorlar.


Ürünler denizden çıkar çıkmaz tezgahlara taşınmış adeta.Hepsi kıpır kıpır.Çok yaklasmaya korktum üzerime atlayacaklar hissine kapıldım:)
Pazarın deniz ürünü satılan kısmı çok kokuyor.Burnumu kapatıp bütün tezgahları teker teker inceledim:)


2 yorum :

mekanlar dedi ki...

Lezzetli bir geziymiş. Takibe aldım blogunuzu. Sizden de beklerim ;)

ömür inandı dedi ki...

Tesekkur ederim:) ziyaret ederim bende