11 Ocak 2013 Cuma

fıstıklı çatlak kurabiyelerim:)


Bunlar fıstıklı kokolarım:) ama ben fıstıklı çatlak kurabiye diyorum.Severek yediğim bu kurabiyelerin tarifini bulunca hemen denedim.Malzemesi çok az olduğu gibi yapımı da çok pratik.3 yumurta,2 cup hindistan cevizi,2 cup toz antepfıstığı,1 cup toz şeker ve pudra şekeri kurabiyeyi hazırlamak için gerekli malzemeler.Nedir bu cup?aynı tepkiyi bende vermiştim ilk duyduğumda.Cup Amerikan ölçü sistemi olup artık tariflerde cup ölçüsü kullanılmaktadır.Bizdeki tariflerde su bardağı ölçü olarak kullanılıyor genellikle ama bardaklar o kadar çeşitli ki hangisini kullanacağımı hep şaşırmışımdır.Mesleğim gereği ölçüler benim için önemlidir.Mutfakta bir nevi laboratuar aslında ölçülere sadık kalmak lazım:)Güncel tarifler gram yada hacim belirtilerek verildiği için mutfak terazisi ve hacim ölçebileceginiz kaplara ihtiyaç var.Tarifte kullandığımız yumurtalar oda sıcaklığında olmalı.Yumurtaların sadece akını kullanıyoruz içine sarılarını karıştırmamalıyız.Yumurta akları ile toz şekeri beyaz köpükler oluşana kadar mikser ile çırpıyoruz.Karışıma toz antepfıstığını ve hindistan cevizini de ekleyip karıştırıyoruz.Hazırladığımız karışımı buzdolabında en az 3-4 saat dinlendiriyoruz.Ben bir gece önceden hazırladım.Dinlenen karışımı ceviz büyüklüğünde yuvarlayıp,pişirmeden önce pudra şekerine buluyoruz.Kurabiyeyi 170 derece fırında 10-12 dk pişiriyoruz.Benim kurabiyelerim  fazla fırında kaldıkları için biraz kızardılar:)Kurabiyeler pişince çok yumuşak oluyorlar tamamen soğuduktan sonra servis tabağına almanızı öneririm.Bu çatlak kurabiyeler uzun süre bayatlamıyor ve mis gibi antepfıstığı kokuyor hem de çok lezzetliler.

Afiyet olsun,sevgiler....

3 yorum :

Gurme Şirine dedi ki...

ben geldim takipteyim :)
canım ellerine sağlık enfes bişiy...

ömür inandı dedi ki...

Tesekkur ederim gurme sirine:) bloguma ilk yorumu sen yaptin cook mutluyum ozelsin benim icin:)

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Ellerine saglik cok guzel olmus goruntu supeeeer:-)