29 Ocak 2013 Salı

halley pastacık:)

Herkese merhabalar...Adana'da sıcacık insanın içini ısıtan bir hava var.Tarifimi masama vuran güneş eşliğinde yazacağım,çok şanslıyım:)Malum havalar pek soğuk bu aralar.

Bu güzel pastacıkları geçenlerde gelen misafirlerim için yapmıştım.Tadına bakan herkes çok sevdi.Yaparsanız pişman olmazsınız benden söylemesi:) Hazırlanışı zor değil bikere söyleyeyim,benim gibi çalışıyorsanız bir gün önceden hazırlayabilirsiniz hemen bayatlamıyor...

HALLEY PASTACIK:)

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker (200 ml bardak kullandım ben:)
  • 3/4 çay bardağı süt
  • 3/4 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un
Sosu için;
  • 1 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı kakao
Kreması için;
  • 2 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket toz krem şanti
Malzemelerimiz bunlar,kullanacağımız yumurta oda sıcaklığında olmalı...Başlamadan önce fırını 180 dereceye ayarlıyoruz.
 Yumurta ve şekeri köpükler oluşana kadar mikserde  çırpıyoruz.Süt ve sıvı yağıda ekleyip karıştırıyoruz.Ayrı bir kapta kabartma tozu,vanilya,ve unu karıştırıyoruz.Unlu karışımı yumurtalı karışıma eleyerek ekliyoruz..Bu aşamada fazla karıştırmamaya dikkat ediyoruz.Ben pişirmek için yağlı kağıt serdiğim dikdörtgen borcam  kullandım. Kek 25-30 dk'da pişiyor.
Pişen keki soğumaya alıyoruz.Kek soğurken sosu hazırlayabilirsiniz.Süt içerisinde kakao ve şekeri iyice karıştırıyoruz,süt sıcak olmasın ama..Soğuyan keki isteğinize göre yuvarlak ya da dikdörtgen kesiyoruz.Ben kalıp olarak su bardağı kullandım.Kek dilimlerini yağlı kağıt serdiğim tepsiye koyup hepsini sosa buladım.Bu aşamadan sonra keki buzdolabında bekletiyoruz,sosu iyice içine çekmesi için..Buzdolabına koymadan önce streç filmle kapatırsanız iyi olur..Ben buna özellikle dikkat ederim,buzdolabına üzeri açık,kapaksız hiç birşey koymayın derim:)
Kek buzdolabında dinlene dursun kremayı hazırlayabilirsiniz.Bunun için toz krem şanti ve vanilya hariç krema malzemelerini mikserle çırpın.Ocağın üzerine alıp,krema kıvamın alana kadar pişirin.Krema göbek atmaya başladığında pişmiş demektir:)Piştikten sonra vanilya ekleyin ve soğumasını bekleyin.Ama soğurken kabuk tutmaması içinde karıştırın.Soğuyan kremaya hazırladığınız krem şantiyi ekleyip çırpın.Kek dilimlerini ikiye bölüp arasına krema sürün.Ben üzerinede  krema sürdüm ve kalan kek parçalarını ufalayıp süsleme amacıyla kullandım.Servis edene kadar buzdolabında beklettim.Çilek pasta süslemesinde çok güzel oluyor.Bu arada çileklerin tadı bu mevsimde bile çok güzel:)


Bu pastacıkların sunumuda pek kolay oldu,yaşpasta dilimleriyle uğraşma derdim olmadı:)


Sevdiklerinizle tatlı mı tatlı bir gün geçirmeniz dileğiyle Sevgiler...


13 yorum :

BOŞNAK KIZI dedi ki...

çok cici görünüyor canım tarifi aldım ellerine sağlık :)

Gurme Şirine dedi ki...

ooy ooooy ooooy ben bunları yerim...
ham yaparım :))
çok güzel görünüyorlar...
elelrine sağlık...

cingifilli dedi ki...

Hımm enfes görünüyor,denenmeli:)

pembe mor alg dedi ki...

haha imlece bak
peçeteye bak
önüm arkam sağım solum cupcake:)
çaldımki tarifi

Eda Dolu dedi ki...

Ellerine sağlık, harika gözüküyor :)

Prettyinpink bride dedi ki...

ohh ohh ohhh çok marifetliyiz anlaşılan süper gözüküyor canım:)

Demet ÖZGÖL dedi ki...

çok lezzetli görünüyorlar ellerinize sağlık...

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

ellerine sağlık nefiss olmuşş :)

ömür inandı dedi ki...

boşnak kızı;çok teşekkürler tarifi denersen pişman olmazsın:)
gurme şirine;çok sağol canım keşke yakın olsak yapardım sanada:)
pembe mor alg;çok teşekkürler tatlım çalabilirsin:)
eda dolu,çok naziksin teşekkürler.
prettiyinpink bride,çok teşekkürler
demet özgök,çok sagolun
uğurböceğim mutfağı sizin kadar başarılı olmuşmuyum bilemedim:)

Gök Delindi Tasarım Yağıyor dedi ki...

müthiş görünüyorlar, ağzım sulandı:) ellerine sağlık.

ömür inandı dedi ki...

Cook tesrkkur ediyorum:)

Julia dedi ki...

Canim bloguma guzel yorum biraktigin icin tesekkur ederim. Sana da ziyarete geldim. Pastaciklar harika gorunuyor. Ellerine saglik...

ömür inandı dedi ki...

Ben tesekkuur ederim asil:) hosgeldiniz