23 Şubat 2013 Cumartesi

antepfıstıklı helva:)

Herkese keyifli haftasonları:)Geçen akşam antep fıstıklı helva yaptım.Daha önce gittiğimiz bir restaurantta yemek sonrası ikram edilen helvayı ilk orada tatmıştım.İrmik helvasını çok severim zaten,antep fıstığı ile birleşince çok daha güzel oldu.

ANTEPFISTIKLI HELVA

  • 1.5 su bardağı irmik
  • Yarım su bardağı toz antepfıstığı
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı + 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr tereyağı

Tereyağını ocakta eritip,irmiği ve toz şekeri ekliyoruz.İrmiğin rengi değişene kadar kavuruyoruz.15_20 dk kavurmak yeterli olacaktır,kısık ateşte kavurmaya dikkat edelim ve sürekli karıştıralım..Ayrı bir kapta süt,su,vanilya ve toz antep fıstığı karıştırılır.Kavrulan irmiğe eklenir ve kaynayana kadar karıştırılır.Göbek atmaya başlayınca altı kapatılır ve suyunu iyice çekene kadar ocakta bırakılır.Suyunu çekince ocağın altı kapatılır ve iki yemek kaşığı  toz şeker eklenip karıştırılır.İsteğinize göre tarçın ekleyebilirsiniz servis ederken.Ben kalp şeklindeki kalıp kullandım,ve antep fıstığı ile süsledim.



Afiyet bal şeker olsun :)Sevgilerimle...

17 yorum :

GiSi dedi ki...

İrmik helvasını bende süt ve su ile karıştırarak yapılanını seviyorum.
Ayrıca Antep fıstığı da çok hoş fikir gerçekten.
Ellerine sağlık canım.
Muhabbetlerimle..

derya SEZGİN dedi ki...

Oyyy oyy oyyyy hemde fıstıklı akşamın
bu saatinde ablaya yapılırmı bu:)))
Adana'da olsam şimdi çıkmıştım yola sizin eve doğru:)))Ellerine sağlık canım öpüyorum...

BOŞNAK KIZI dedi ki...

canımmm bu saatte yapılmaz ama buuu :))) ben de bayılırım çok yakışıyor antep fıstığıyla ellerine sağlıkk :)

nevininyemekleri dedi ki...

Sunumun harika canim ellerine saglik.



ömür inandı dedi ki...

cok tesekkur ederim:)antepfistikli cok daha nefis oldu tavsiye ederim

ömür inandı dedi ki...

ablacim cokk tesrkkur ederim;)o gunlerde gelir insalah cok opuyorum

ömür inandı dedi ki...

saol tatlim:)tadini biliosun anlasilan optum

ömür inandı dedi ki...

tesekkur ederim nevincim:)

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık fıstıklı tabıkı guzel olur

Elifle hayata dair dedi ki...

Gece gece görünce hiç iyi olmadı:( bu saatte de yapılmaz neyse,yarın artık eline sağlık canım nefis görünüyor sunumunda süper:)sevgiler canım

Emel AKAN dedi ki...

Ellerine sağlık nefis olmuşşşş...
Ama şimdi olmadı ki bu saatte canım çekti vallahi...
Sevgilerimle...

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

helva görünce dayanamam, bir kaşık alsam şimdi ne güzel olurdu, ellerinize sağlık...

ömür inandı dedi ki...

tesekkurler:)

ömür inandı dedi ki...

elifcim mutkaka dene:)cok lezzetli tesekkurler

ömür inandı dedi ki...

tesekkur ederim emel:)sizde yapin hem pratik hemde lezzeti garanti tesekkurler

ömür inandı dedi ki...

:) bende dayanamam

Eyup Yiğit Kartal dedi ki...

hmmm ağzımız sulandı :D
ellerne sağlık:)