28 Şubat 2013 Perşembe

beşamel soslu makarna:)

Güzel bir perşembe gününden sıcacık bir merhaba herkese:)
Ben makarna yapmayı çok severim.Hemen hemen her hafta pişiririm zaten.Makarna basit bir yemek olsada değişik malzemelerle zenginleştirince nefis bir ana yemek aslında.Beşamel sos gayet lezzetli bir sos zaten makarna ile uyumu ise mükemmel:)Pişince ortaya çoıkan enfes görüntü ise yemede yanında yat cinsinden.Kaç porsiyon yediğimizi saymadım,fırından çıkarıp sıcacık servis ettim.

BEŞAMEL SOSLU MAKARNA:

Malzemeler:
  •  1 paket çubuk makarna
  • 2 su bardağı kaşar peyniri
  • tuz
  • Beşamel sos içim;
  • 4 yemek kaşığı margarin
  • 4 yemek kaşığı un
  • 3 su bardağı süt
  • tuz

Öncelikle makarnayı haşlıyoruz.Bu arada beşamel sosu hazırlıyoruz.Ocağa aldığımız tencereye margarini koyup eritiyoruz ve unu ekliyoruz.Unun kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.Un kavrulunca yavaş yavaş sütü ekliyoruz ve bir çırpma teli vasıtasıyla sürekli  karıştırıyoruz.Damak tadınıza göre tuz ilave edebilirsiniz.Sos kıvamlı bir hale gelip göbek atmaya başlayınca olmuş demektir:)Bu arada fırını açıp ,200 dereceye ayarlıyoruz.
Kaşarı rendeliyoruz.Haşlayıp süzdüğümüz makarnayı bir tencereye alıp beşamel  sosu ve kaşar peynirini ekleyip karıştırıyoruz.Sostan ve kaşardan bir miktar ayırmayı unutmayalım.Bir fırın tepsisine makarnayı yayıp kalan sosu üzerine döküyoruz ve her tarafına gelecek şekilde üzerine  kaşar peyniri ekliyoruz.Ben seramik bir tepsi kullandım,borcamda da pişirebilirsiniz.Fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkan beşamel solu makarnanın görünümü kadar tadıda süperdi:)Hem pratik hemde lezzetli bir yemek daha ne olsun ki:)


Akşam yemekleri sonrası tatlı yemeyi sevdiğimizden çabucak çikolatalı bir puding hazırladım.Afiyetle yedik:)Sevgiler....

26 yorum :

sarımutfak-hande dedi ki...

ne güzel kızarmış öyle
ellerine sağlık

Yasemin dedi ki...

Ohhh mis. Afiyet olsun.

BOŞNAK KIZI dedi ki...

ellerine sağlık canımm tatlı sunumun da çok güzel çok beğendimm :)

derya SEZGİN dedi ki...

Kalp kaşığını severim senin:))Bayılı
rım beşamel soslu her şeye ellerine sağlık canım.Pudingte süper öpüyorum.

SeaBelle Cinar dedi ki...

Ömürcüm çok iştah açıcı bir görüntüsü var, ellerine sağlık.Fırın makarnayı bende çok sever ve yaparım.afiyet olsun sizlere :) sevgiler

Roseone (1Gül) dedi ki...

kardeşim de yapmıştı bu beşamel sosundan börek :) cidden çok güzl olmuştu tatlıda süper duruyo o inciler nedir acaba?

Elifle hayata dair dedi ki...

Ömürcüm harika görünüyor eline sağlık canım:)

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor.Bende çok severim çokta yaparım.Ellerine sağlık:)

Şule YANIK dedi ki...

eline sağlık.nefis görünüyor.ben de severim fırında makarnayı.sevgiler.

acemi gelin dedi ki...

tatlı kaşığınıza vuruldum
bayıldım ya çok güzel kalpli kalpli
beşemal soslu mak. hiç yapmadım inş. denersem bu tarifinizi uygularım
elllerinize sağlık
kalpli tatlı kaşığı nerde görürsem(eminim göremem) alıcam seni

ömür inandı dedi ki...

canim arjantin sekeri diolar:)

Gurme Şirine dedi ki...

beşamel soslu yemeklere hiç hayır diyemem :)
canım ellerine sağlık :)

nanemaydonoz sofrası dedi ki...

makarna gerçekten fırında başka olur birde böyle beşamel soslu olunca daha da bi güzel olur ellerin dert görmesin canım

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

çook nefis olmuş Ömürcüm muck :)

bücürükveben dedi ki...

fırın makarna çok yaptım ama beşamel sossuz bunu mutlaka yapacağım...harika görünüyor afiyet olsun:)

meri dedi ki...

oyy sabah sabah bu ne manzara bu ne güzellik ellerine sağlık arkadaşım

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Makarna güzelde yine gözüm tatlıya takıldı. :)Ellerine sağlık

Cizel PEZUK dedi ki...

Nar gibi kızarmış çok iştah açıcı
görünüyor ellerine sağlık,pudingin
şık sunumuna bayıldım.Mutlu haftasonları...

HAYATBÖYLEBİŞİ dedi ki...

O nasıl tatlı sunumudur ömür:) ellerine sağlık...

derya SEZGİN dedi ki...

Canım nerelerdesin bu kadar ara vermezdin sen inşallah bir sorun yoktur öpüyorum...

Büşra Kahveci dedi ki...

çok güzel..ben küçükken makarnalı börek çok yapardı O aklıma geldi paylaşım için teşekkür :)

ömür inandı dedi ki...

derya ablacim cok tesrkkur ederim:)beni dusunmen nasil mutlu etti bilemezsin beni ablacim:)iyiyim cok sukur biraz yogunlugum var bugunlerde blogumla ilgilenemedim en kisa zamanda yazacagim cok cok opuyorum

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

Ömürcüm nerelerdesiiin merak ettik kuzum seni :)
bu kız neler yapıyor sesi çıkmıyor diye sayfana girdim uzun zamandır yoksun.

ömür inandı dedi ki...

cnm cok incesin cok tesekkurler:)iyiyim cok sukur yazacagim en kisa zamanda opuyorum tatlim

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

ne kadar güzel mutfak aksesurların var. kalpli kaşıklara bayıldım. nerden?

ömür inandı dedi ki...

cok cok tesrkkur ederim:)kasiklar nehir marka online alabilirsiniz