18 Şubat 2013 Pazartesi

fındıklı kek:)

Herkese mutlu haftalar...Pazartesi sendromu yaşamıyorsunuzdur inşallah:)Biz haftasonu bol bol gezdiğimiz için haftaya bomba gibi başladım diyebilirim.Dün kocişle pazar keyfi yaptık evimizde:D
Kahvaltıyı annemlerde yaptıktan sonra,eve dönerken balkonuma renk renk çiçekler aldım:)
Hepsi ayrı ayrı güzel,sağolsun eşim tek tek saksılara yerleştirdi hepsini,çiçekçiklerimin fotoğraflarını ekleyeceğim.
Bende bitanecik kocişe fındıklı kek yaptım:)Teşekkürlerimi sunmak adına...Bizim evde kek hemen hemen her hafta pişiyor zaten,klasik kek hamuru tarifini dilediğim gibi zenginleştiriyorum.

KAKAOLU FINDIKLI KEK
  • 3 yumurta(oda ısısında olmalı)
  • 1 su bardağı toz şeker(200 ml olan bardak kullandım ben)
  • 1 su bardağın sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı kadar iri dövülmüş fındık
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu

Öncelikle kek yaparken kullandığımız malzemelerin hepsi oda sıcaklığında olursa kekin kabarması çok daha kolay oluyor..Kalıbı margarinle yağlayıp,biraz toz şeker serpiştiriyoruz ve kek hamurunu hazırlayana dek kalıbı buzdolabında bekletiyoruz,bu yöntem sayesinde kek kalıba yapışmıyor:)Bu kalıba yapışmayan kek hazırlamanın püf noktası benden:)Yumurta ve toz şekeri köpükler oluşana kadar çırpıyoruz.Sıvı yağ ve sütüde ekleyip karıştırıyoruz.Un,vanilya ve kabartma tozunu ayrı bir kapta karıştırıp,yumurtalı karışıma eleyerek ekliyoruz.Bu aşamada fazla karıştırmamalıyız ki yumurtalarımız sönmesin.İyice karışan kek hamurunun 
1\3 lük kısmını ayırıyoruz,bu kısmına kakao ve fındık ilave ediyoruz.Kalıba önce sade kek hamurunun yarısını döküyoruz,üzerine kakaolu kek hamurunu gezdirip,kalan sade kek hamurunuda döküp fırına koyuyoruz.30-35 dk arası kek pişiyor.Kürdan testi uyguladığımız keki tamamen soğuyana kadar kalıptan çıkarmaya çalışmıyoruz ki kırılmasın:)


Kek pişerken oluşan kokuya bayılıyorum,hele fırındaki kabaran görüntüsünü görünce nasıl mutlu oluyorum anlatamam:)Bu keki yapıp pişirmem 40 dakikamı aldı,yanına da sıcacık çay yapıp kocacımla keyif yaptık:)
Keki servis ederken süslemezsem olmazdı:)minik çikolata kalplerle tabağımızı süsledim...Afiyetle:)

22 yorum :

pembe mor alg dedi ki...

şu an püf noktalarını odadaki hatunlarla paylaşıyorum:)
bende çiçek hastasıyım paylaşımı beklcem kuzm

Elifle hayata dair dedi ki...

Eline sağlık canım ,kek harika olmuş... Ağzınızın tadı hiç bozulmasın sevgiler:)

BOŞNAK KIZI dedi ki...

sunum çok güzel olmuş canımm ellerine sağlık fındıklı keke ben de bayılırım :))

Günlükçü Bayan dedi ki...

:) çiçekleri merak ettim

ömür inandı dedi ki...

duygucum tesekkurler tatlim:)

ömür inandı dedi ki...

sevgili elif cok tesekkurler:)

ömür inandı dedi ki...

bosnak kizi bende bayiliyorum:)

ömür inandı dedi ki...

gunlukcu bayan;ciceklerimi fotograflayunca hemen ekleyecegim sevgiler

acemi gelin dedi ki...

oh yapmak istiyorum bu kekide ama fındıklar ayıklanacak duruyor çok üşeniyorum
bu arada bardak altlıklarınızda dikkatimi çekmedi değil yani:))

Müzeyyen Usta dedi ki...

canımın içisi süpersiiin :)

yaptıklarının lezzetinden hiç şüphem olmamakla birlikte, sunumlarına bayıldığımı şuracıkta itiraf ediyorum. geldiğimde cicili cibili neyin var hepsini görmek istiyorum :)

feysten sonra blok duvarlarını da karalamış oldum böylece :)

ömür inandı dedi ki...

acemi gelin findiklari ayiklanmis alin:)ugrasmayin bende sevmiiom o isi tesrkkurler sevgiler

ömür inandı dedi ki...

canim muzum:)hosgeldin seviyorum seni cicim operim cookk

Gurme Şirine dedi ki...

ben keke hayır diyemem :)
kız çayı demle geliyorum :)
ellerine sağlık...

ömür inandı dedi ki...

sirinecim gel bekliorum:)

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

canım kek süper olmuş,kalıptan hiç parçalanmadan çıkmış bravo :)
çiçeklerin resimlerini bekliyoruz:)

ömür inandı dedi ki...

gulsen cok tesekkur ederim:)artik keklerim yapismiyor cidden de..
ciceklerimi en kisa zamanda paylasacagim sevgiler

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık mınık kalplerde cok guzel

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel bir kek olmuş ellerine sağlık

ömür inandı dedi ki...

hande cok tesekkur ederim:)sevgilerimle

ömür inandı dedi ki...

sevgili selma tesekkur ederim:)

derya SEZGİN dedi ki...

Ömür'cüm ellerine sağlık kek harika olmuş sevgiler...

ömür inandı dedi ki...

sevgili derya:)çook teşekkür ediyorum