5 Şubat 2013 Salı

Kar keyfimiz:)Erciyes




Herkese merhabalar....Birkaç gün blogumdan ayrı kaldım özlemişim:)Haftasonu küçük bir tatil yaptık.Eşim ve kardeşimle birlikte Erciyes'e gittik.Bu aralar işlerin yoğunluğu hepimizi bunaltmıştı,kar gerçekten çok iyi geldi:)
Cuma öğlen yola çıktık,üç buçuk saat süren keyifli bir yolculuk sonrası Kayserideydik.Şansımızdan hava o kadar güzeldi ki,Adanayı hiç aratmadı.Sömestr dolayısıyla Erciyesteki oteller oldukça kalabalıkmış.Biz Kayseri merkezde kalmayı tercih ettik.



Otelde kısa bir dinlenme sonrası şehri gezme vakti:)dedik ve yola çıktık...Yoldan gelince insan daha da acıkıyor.Akşam yemeği için Ananın Yeri'ne gittik:)Meşhur Kayseri restaurantı,duymayan yoktur herhalde(:
İşte karşınızda Kayseri mutfağının en nefis yemekleri:)Little little into the middle:)Cem Yılmaz'ı izleyenler bilir!Ne yapim abime?Şaka bir  yana biz ne yiyeceğimize karar veremediğimizden,aslında hepsinden de yemek istediğimizden ortaya Kayseri Tabağı aldık.Bu tabakta sarma,içli köfte,su böreği ve yağlama bulunuyor.Ayrıca mantı ve güveç pastırmada istedik ortaya:)




Şimdiye kadar yağlama yemediyseniz mutlaka yemelisiniz!!!Yok böyle bir tat,elle yeniyor zaten parmaklarınızı yiyebilirsiniz:)Yağlama Kayseri'nin yöresel yemeği,incecik lavaşlar pişirilip iç harcı üzerine yayılıp ,lavaşların üst üste konulmasıyla yapılıyor.Üçgen üçgen dilimlenip,rulo yapılıyor ve yanında gelen sarımsaklı yoğurda batırılıp afiyetle yeniyor:)Biz Kayseri'de iki gün kaldık ve iki günde yedik süper bir tat:)
Ve masum Adanalılar karla karşılaşır:)Kar bir Adanalı için önemlidir,bizim buralara kar hiç yağmaz çocukluktan itibaren bir kar özlemi vardır içimizde:) Kar görmenin mutluluğunu yaşadık sevgili kardeşimle...Geçen sene kayak yapmaya cesaret edememiştim,kızakla eğlenmiştik...Kızak eğlenceli ama yukarıya taşımak işkence oluyor:)Gerçi yürüyen bantlar yapılmış bu sene,kızak taşıma derdi kalmamış.Biz kayak yapmayı öğrenelim istedik.Üçümüz kayak dersi aldık bir saat gibi sürede ayakta kalma ,dönüş tekniklerini öğrenmeye çalıştık.Gerçi ben bir türlü hızımı kontrol edemedim...sürekli yerlerdeydim:)neyse kırık çıkık yok şükür...Ama ayaklarımız çok acıdı kayak ayakkabıları çok rahatsız edici,alışık olmayınca rahatsızlık hissettim ben:(
Erciyes'te hava çok güzeldi,ama aşırı kalabalık vardı.Sömestr tatilinden dolayı öğrenci yoğunluğu fazlaydı.Minik minik çocuklar nasıl güzel kayıyorlar,bayıldım bayıldım:)


Parmaklarım dondular ama ya:( Kar eldiveni kullanmak lazım bunu anladım:)
Akşama doğru Erciyes'ten ayrıldık ve otele gidip güzelce dinlendik.Kayak aşırı yoruyormuş insanı,alışık olmayınca hamladık resmen...Akşam yemeği için Elmacıoğlu İskender'e gittik.Her gezimizde olduğu gibi gitmeden önce ne yaparız,ne yeriz yine araştırmıştık önceden.



İskender lezzetliydi,öncesinden yağlama ve sarmada istedik tabiki,hepsi gayet güzeldi.Kayseri'de akşamları dışarıda yapacak fazla bir şey yok.Hava soğuk olunca Avm dışında alternatifte kalmıyor.Yemek sonrası kahve içme bahanesiyle Kayseri Forum'a gittik.


Gönül Kahvesi'nin enfes kahveleriyle azıcık yorgunluk attık:)Erciyes'te keyifli bir haftasonu geçirdik...Adana'ya dönmedcen önce Kapadokya'ya da ugradık en kısa zamanda gezimizin detaylarını ekleyeceğim.Herkese bol güneşli,mutlu,huzurlu,sağlıklı bir gün diliyorum...Sevgilerle:)


17 yorum :

Günlükçü Bayan dedi ki...

:) resimler harika güzel bir anı olmuş...

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Yazın bende gittim kayseriye, erciyese çıktım ama kar yoktu böööö ıngaaa :)))

acemi gelin dedi ki...

resimlere bakarken hep yutkundum :)
kısada olsa tatil yapmak yaşadığın yerden ayrılmak bayağı motive ediyor insanı

Aycelce Hayat dedi ki...

ne güzel bir eğlence olmuş sizin için, yiyecekler de süper gözüküyor.

ömür inandı dedi ki...

Tesekkurler ayselcim:)

ömür inandı dedi ki...

Kesinlikle katiliyorum insan tekrar nefes almaya basliyor:)

ömür inandı dedi ki...

Cnm cook yanlis bir zaman secmissin:)

ömür inandı dedi ki...

Cok tesekkur ederim:) sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

oooh sefanız olsun...
keyfini çıkarın :))

gun koseoglu dedi ki...

of of of diyorum :) Mantı... Hem de Kayseri'de... Başkada bir şey diyemiyorum... Afiyet olsun :))
evleniyorumm.blogspot.com

Demet ÖZGÖL dedi ki...

3-4 yasında çocukların kaydığını görünce bende imrenerek ve hayranlıklabaktım şimdikiler gerçekten çok şanslı hatırlıyorum biz çocukken poşetle yada el yapımı tahtadan kızakla kayardık:)

ömür inandı dedi ki...

Tesrkkurler....

ömür inandı dedi ki...

Cok tesekkur ederim:)

ömür inandı dedi ki...

Cok haklisiniz:)bende hayran kaldim
tesekkurler

herşey tadında dedi ki...

mailimden buldum blogunu
normalde üstüne tıklayınca çıkmıyorsun haberin olsun onu profilden ayarlayabilirsin valla azmettim buldum;)
çok güzel bir post olmuş bayıldım kar yemekler hele o kahve off
takipteyim bende ;)

ömür inandı dedi ki...

Cok tesekkur ederim ayarlari kontrol edeyim tesekkurler

bahar perisi dedi ki...

kış mevsimini ve karı hiç sevmedim, sevemeyeceğim galiba :)