22 Şubat 2013 Cuma

kayseri yağlamada yaparım:)

Bugün çok mutluyum neden mi?Çünkü bugün mutlu cuma:)Herkese musmutlu bir cuma diliyorum.
Lafı fazla uzatmayayım dün akşam yemeği için Kayseri Yağlama yaptım ben:)Geçen haftalarda Kayseri gezisine gitmiştik okumak isterseniz burdan:)alayım sizi,orda yedik yeterince ama canım istedi tekrardan.Eee canım yağlama istedi diye kalkıp Kayserilere gidecek halimiz de yok:)Ben de kendi yağlamamı kendim yaparım dedim:)Hem de Kayseridekinden hiç farkı olmadı yaptığımın bayıla bayıla yedik.Yağlamanın lavaş kısmını ben yapmadım ama marketten aldığım tortilla ekmeğini kullandım.Eğer vaktiniz varsa mayalı bir hamur hazırlayıp yapabilirsiniz.Bana kalırsa ugrasmanıza gerek yok tortilla ekmeğiyle süper oluyor:)Ben dün işten eve gittiğimde yaptım son derece pratik ve lezzetli bir yemek çalışan bayanlar rahatlıkla yapabilirler,15 dk gibi bir sürede şipşak pişiyor.Bitanecik kocacım çok sever yağlamayı ona sürpriz yaptım bende:D

KAYSERİ YAĞLAMA
  • 125 gr kuzu kıyma
  • 1 küçük soğan
  • 1 küçük domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası,1 yemek kaşığı biber salçası
  • Karabiber,Tuz,Pul biber
  • Tortilla ekmeği 4 adet
  • 1 kase yoğurt
  • 1 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı tereyağı

Öncelikle iç harcı hazırlıyoruz.ben kuzu kıyma kullandım,dana kıyma kullanmanızı tavsiye etmem,adından da anlaşılacağı üzere yağlama sonuçta.Dana kıyma yağsız olacağından çok lezzetli olmayacaktır.Soğanı küçük küçük doğruyoruz ve pembeleşene kadar sıvıyağda pişiriyoruz.Kıymayıda ekleyip pişirmeye devam ediyoruz.Dometesi de küçük küçük doğrayıp ekliyoruz.Kıyma sulanmaya başladığında salçayı ekleyip baharatlarınıda atıyoruz.Pişmeye yakın tereyağınıda katıyoruz bu kadar:)İç harcımız hazır işte. İki kişi  için 
4 adet tortilla ekmeği yeterli olur..Tortilla ekmeğini teflon tavada ısıtıyoruz.Isınan tortilla ekmeğinin üzerine iç harçtan yayıyoruz ve ikinci  tortilla ekmeğini ısıtıp üstüne koyuyoruz..Bütün ekmeklere aynı işlemi uygulayıp dört kat haline gelen yağlamayı dörde bölüyoruz,üçgen parçaçıklar haline geliyor.Sarımsaklı yoğurduda hazırlıyoruz.Yağlamayı rulo haline getirip yoğurda bandırıp afiyetle yiyoruz.
Ben beş kat tortilla kullandım o yüzden iç harç az geldi,dört kat için verdiğim ölçüler gayet iyi olur.Yanınada  roka salatası yaptım ve bahçemizde yetiştirdiğimiz turpla servis ettim.


Rokalarıda eczanemin bahçesinde yetiştiriyoruz.Tazecik roka biraz sarımsak, üzerinede nar ekşisi mis gibi oldu:)
Bunlar benim minyatür turplarım:)O kadar şekerlerki yemeye kıyamıyoruz desem yeridir.İnsanın kendi emeğiyle yetiştirdiği meyveyi sebzeyi yemesinin keyfi çok başka ciddende:)
Biz çok güzel bir akşam yemeği yedik ,yağlamayı bilenler beni anlayacaktır:)Daha önce yememiş olanlar mutlaka deneyin enfes bir tadı var.
Herkese en sevdikleriyle geçireceği musmutlu bir cuma diliyorum:)Sevgilerle...

glitter-graphics.com

35 yorum :

Roseone (1Gül) dedi ki...

Valla nefis duruyo eminimki tadıda lezizdir :) ellerinize sağlık diyorum :) ve afiyetle yerimede yiyiverin :)

gooogoook dedi ki...

Süper olmuş, harika görünüyor, hele de yanındaki o taze rokalarla enfes olmalı:) çalışınca zor oluyor gerçekten pratik tariflere ihtiyaç var, teşekkürler:).

pembe mor alg dedi ki...

bak şekerim ben şimdi haftaya yne
zng.a gdcem tarif biriktiriyorum ve çalıyorum:)

nevininyemekleri dedi ki...

Canım herşey nefis. O turplar hele oyuncak gibi ne kadar harika:) Hayırlı Cuma'lar.

♥pemb€sinti♥ dedi ki...

Ellerine sağlık, hayırlı cumalar..

ilkmuh dedi ki...

o turplara ne demeli, minik minik:))kolaymış bu tarif, yapılıp yenilir en kısa zamanda:)))

HAYATBÖYLEBİŞİ dedi ki...

Çok lezzettli gözüküyor...

meri dedi ki...

azmin elinden hiçbirşey kurtulmazmış isteyince turp bile yetiştirebilir insan. Belli çalışkan ve beceriklisin maşallah diyorum. Yağlamalarından aldım haberin olsun sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

benim marifetli arkadaşım ellerine sağlık...
mini mini minnacık turplarınıda çok sevdim :)
insan gerçekten yemeye kıyamaz :)

Gurme Şirine dedi ki...

benim marifetli arkadaşım ellerine sağlık...
mini mini minnacık turplarınıda çok sevdim :)
insan gerçekten yemeye kıyamaz :)

Gurme Şirine dedi ki...

BENİM MARİFETLİ ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK....O MİNNACIK TRUPLARINIDA ÇOK SEVDİM...
İNSAN YEMEYE KIYAMAZ GERÇEKTEN :)

eylül harikalar diyarında! dedi ki...

öğle yemeğini henüz yememişken,karnım gurul gurul guruldarken nasıl da canım yağlama çekti şimdi yaa:)
çok severim yağlamayı.annem de yapıyordu gayet pratik oluyordu.ben denemedim daha.tarif için teşekkürler, kaydedicem,bir ara yapacağım muhakkak :)

Elifle hayata dair dedi ki...

Ellerine sağlık canım hiç denemedim en kısa zamanda deniycem:) sevgiler

derya SEZGİN dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor
yağlama sevgiler.

derya SEZGİN dedi ki...

Canımmm öncelikle abla olarak hitap
ettiğin için çok teşekkür ederim.Yoru
mundaki sıcaklığı hissettim inşallah bu yaz tanışırız öpüyorum.

ömür inandı dedi ki...

derya ablacim ben sizi gormeden sevdim:)insalah tanisiriz sizden ogrenecek cook sey var opuyorum

Selma's world dedi ki...

afiyet olsun çok lezzetli görünüyo :)

Eyup Yiğit Kartal dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş:)

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

ömür canım naptın sen :) böyle lezzetlere bayılırım ben,bu tarifi denicektim sırada beliyordu aklıma getirdiin :)

ömür inandı dedi ki...

roseone cokk tesrkkur ediyorum:)

ömür inandı dedi ki...

cookk haklisiniz boyke pratik tarifler kurtaricimiz:)tesrkkurler

ömür inandı dedi ki...

duygucum gonul rahatligiyla yapabilirsin:)vaktinide almaz cokk optum seker

ömür inandı dedi ki...

sevgili nevin cokk tesrkkur ederim:)haklisiniz oyuncak gibiler findik turp:)

ömür inandı dedi ki...

tesekkurler,hayirli cumalar sizede:)

ömür inandı dedi ki...

ilkmuh yapip yiyin bencede tesekkurler:)

ömür inandı dedi ki...

kesinlikle:)

ömür inandı dedi ki...

guzel yorumunuz icin cookk tesrkkur ederim:)sevgiler

ömür inandı dedi ki...

canim benim sagol:)turplarim tam sevmelik:)

ömür inandı dedi ki...

eylulcum sen biliosun tadini:)yaparsin en kisa zamanda artik tesekkurler csnim

ömür inandı dedi ki...

mutlaka dene elifcim:)tesekkurler

ömür inandı dedi ki...

tesekkurler selmacim:)

ömür inandı dedi ki...

cok tesekkurler

ömür inandı dedi ki...

tatlim sen daha guzel yaparsin:)mucks

acemi blogger dedi ki...

Turpu severek tüketmem ama turpları görünce köye yerleşesim geldi. Teras da saksıda yetiştirsem mi acaba.

ömür inandı dedi ki...

bu minik turplar yenmez mi ama:)