20 Şubat 2013 Çarşamba

lokum kek:)

Haftanın ortası geldi şükür,seviyorum çarşamba günlerini:)İki gün sonra mutlu haftasonu:D
Blogumda tarif vermeyi çok seviyorum ben,arkadaşlarım yaptıklarımı blogunda paylaş diye ısrar ediyorlar,onlarımı kırayım:)Geçen hafta akşam çayına gelen kardeşim ve halam için lokum kek yapmıştım,çok ta beğendiler:)Tarif blogunu severek takip ettiğim Yasemin Hanım'dan,bakmak isterseniz      
burdan

LOKUM KEK:
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker(ben az şekerli sevdiğim için 1.25 bardak kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 su bardağı süt
  • 3 su bardağı un

Sosu için;
  • 2 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • yarım çay bardağı pudra şekeri
Hindistan cevizi,toz antep fıstığı


HAZIRLANIŞI:

Öncelikle fırın 170 dereceye ayarlanır.Yumurta ve toz şeker köpükler oluşana kadar çırpılır.Sıvı yağ ve süt eklenip çırpmaya devam edilir.Ayrı bir tabakta karıştırılan un,kabartma tozu ve vanilya yumurtalı karışıma elenerek eklenir.Bu aşamadan sonra çok karıştırmamaya özen göstermeliyiz.Portakal kabuğu rendelenerek eklenir.Karışım dikdörtgen borcama dökülür ve 30 dk pişirilir.Kürdan testi uygulanır ve pişen kek soğumaya alınır.Bu arada sos hazırlanır.Soğuyan kek kare kare dilimlenip önce sosa daha sonra hindistan cevizine bulanır.İsteğinize göre toz antepfıstığı ile süsleyebilirsiniz.Buzdolabında en az 3-4 saat dinlendirip servis edebilirsiniz.Bu arada çok çabuk bayatlamıyor:)Afiyet olsun...Biz çok beğendik,sizde deneyin pişman olmazsınız:)Sevgiler...

45 yorum :

derya SEZGİN dedi ki...

Canım kek ve sunum harika ellerine sağlık sevgiler...

pembe mor alg dedi ki...

bizde çok beğendikte bebeğim şu sim nerden ya geçen dedğin sitede bulamadım :))

ömür inandı dedi ki...

Derya Sezgin; çook teşekkür ederim güzel yorumunuz için sevgiler:)

ömür inandı dedi ki...

duygucum teşekkürler cicim:)http://www.pastamalzemeleri.com/store/listItems.asp?idCategory=68
birde buraya bak

Günlükçü Bayan dedi ki...

eline sağlık şekerim :) harika olmuş bence

eylül harikalar diyarında! dedi ki...

çok hoşuma gitti,pek de güzel duruyor elinize sağlık :)
not ettim fırsat bulunca yapacağım inşallah :)

ömür inandı dedi ki...

cook tesrkkurler begenmenize sevindim:)

ömür inandı dedi ki...

eylulcum tesrkkur ederim:)tadini da begenirsin sevgiler

BOŞNAK KIZI dedi ki...

ben de tarifi aldım canım mutlaka denicem ellerine sağlık :))

pembe mor alg dedi ki...

canm benm çok saol

ömür inandı dedi ki...

rica ederim sekerim:)

ömür inandı dedi ki...

duygucum lafi mi olur:)mucks

Rümeysa dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.

ömür inandı dedi ki...

rumeysacim cookk tesekkurler cnm:)

Arzu dedi ki...

super görünüyor yiyenlere afiyet olsun :)

Aycelce Hayat dedi ki...

bugun icimde kek yapmak vardi hemen denicem.sos icin sut yerine hindistan cevizi sutu kullansam nasil olur acaba?

yasemin keskin çelik dedi ki...

Eline sağlık canım bende seni severek takip ediyorum.
sevgiyle kal

HAYATBÖYLEBİŞİ dedi ki...

Çok güzel gerekiyor, ama ben yersem pişman olabilirim asıl:) Zira çok sıkı diyetteyim. Kilo sorunu olmayanlara afiyet olsun:))

ömür inandı dedi ki...

arzu tesekkur ederim afiyetle yedik ciddende:)

ömür inandı dedi ki...

ayselcim bence super olur:)afiyet olsun tatlim

ömür inandı dedi ki...

tesekkurler sevgili yasemin:)sevgilerimle

ömür inandı dedi ki...

bir dilimden bisi olmaz:)tesekkurler

Büşra Kahveci dedi ki...

oyy oyyy çok güzeller.Ellerine sağlık canım :)

cecilia dedi ki...

denicemmm kesinlikle tam benlik bi tarif cnm teşekkürler :)

ömür inandı dedi ki...

busracim tesrkkurler tatlim:)

ömür inandı dedi ki...

ne demek ceciliacim:)portakal aromali cok guzel bir tat sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

çok marifetlisin canım...
çok güzel olmuş...
elelrine sağlık...

ömür inandı dedi ki...

ayy çok tesekkür ederim şirinecim:)bişiyler yapıyorum işte
sevgiler

Selma's world dedi ki...

eline sağlık cnm tıpkı lokuma benziyor görünüşü.

Selma's world dedi ki...

eline sağlık cnm tıpkı lokuma benziyor görünüşü.

ömür inandı dedi ki...

evet lokum gercekten de:)tesekkurler selma

Aycelce Hayat dedi ki...

valahi yaptım billahi yaptım :) hindistan cevizi sütünü kullanmadım riske girmek istemedim dolapta dinlendiriyorum şuan . bakalım sonra hindistan ceviziyle süslücem tadını merak ediyorum fazlasıyla. güzel olursa ben de yayınlarım blogta. bu aradaa malzemelerde unu yazmayı atlamışsın,dilersen onu da ekle.

Elifle hayata dair dedi ki...

Eline sağlık canım nefis görünüyor:)

ömür inandı dedi ki...

hadi ya yaptin mi cnm:)afiyet olsun tatlim insalah begenirsin yaa ben unu yazmayi unutmusum cidden de:)cnm sosa batirip hindistan cevizine buluyorsunsun sonra buzdolabinda dinlendiriosun bu arada:D optum seker

Aycelce Hayat dedi ki...

anaa yanlış yaptım ozaman :)) nese benimki de böylesinden olsun . buzdolabından çıkardıktn sonra hindistan cevizi dökcem sandım. yapcak bişe yok :))

ömür inandı dedi ki...

cok sorun olmaz tatlim afiyetle yiyin bebise de yarasin:)

ömür inandı dedi ki...

elifcim cok tesekkur ederim:)

vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor lokumlu kekin afiyetler olsun.

vişnap dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor lokumlu kekin afiyetler olsun.

gun koseoglu dedi ki...

Çok güzel görünüyo, mutlaka denicem, tadını çok merak ettim :)
evleniyorumm.blogspot.com

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

Ömürcüm benim bir ara çok yaptığım çok sevdiğim bir lezzettir adı gibi tam lokum oluyor bence herkes denemeli :)

ömür inandı dedi ki...

gun koseoglu;thanksss cnm

ömür inandı dedi ki...

aynen kuzum tesekkur ederim:)

ömür inandı dedi ki...

visnapp cookkk tesekkur ederim:)

Adsız dedi ki...

gerçekten çoooookk ggggüüüüüüüüüzzzzzzzzellllleeeeerrrrrr