7 Şubat 2013 Perşembe

patatesli rulo börek:)

Bu börek benim çocukluğumun böreği:)Annem her misafir geldiğinde yapardı çok severek yerdik.Şimdi anlıyorum annemin niye çok sık yaptığını,çok pratik bir börek çünkü.Hem de çok lezzetli.Önceden hazırlayıp buzdolabında muhafaza ediyorsunuz ve aniden bir misafir geldiğinde şipşak pişiriyorsunuz:)

Malzemeler:

  • 3 adet yufka
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı süt
1 cay bardağı yoğurt
  • 1 cay bardağı sıvıyağ
  • 5 adet haşlanmış patates
  • Rendelenmiş kaşar peyniri yarım su bardağı kadar
  • Pul biber


Haşladığımız patatesleri rendeliyoruz,içerisine sıvı yağ,süt,yumurta ve kaşarı ilave edip karıştırıyoruz.Birinci yufkayı tezgaha alıyoruz hazırladığımız harçtan her tarafına yayıyoruz,üzerine yufka kapatıp tekrar harç yayıyoruz,üçüncü yufkayıda kapatıp harç yayıyoruz.Yufkaları rulo haline getirip,ortadan ikiye bölüyoruz.Buzdolabında 4-5 saat beklertiyoruz.Fırına koymadan  önce buzlukta 15 dk bekletiyoruz ki  kolayca dilimlenebilsin.Çok kalın olmayacak şekilde dilimleyip 170 derece fırında altı ve üstü kızarana kadar bekletiyoruz.Ben fırından çıkardıktan sonra üzerine eritilmiş tereyağı gezdirdim.İsterseniz pul biberde ekleyebilirsiniz.Böreği buzlukta muhafaza edebilirsiniz,istediğiniz zamanda pişirip yiyebilirsiniz.Afiyet olsun:)Sevgilerimle...

32 yorum :

pembe mor alg dedi ki...

oliyy
bekledğim tarif saol tatlım

Gurme Şirine dedi ki...

tek kelimeyle şahane :))
miiis miiis...
canım ellerine sağlık.........

Günlükçü Bayan dedi ki...

bende yapıyorum canım elinize sağlık :)

Elifle hayata dair dedi ki...

Eline sağlık harika olmuş sevgiler:))

selma tamer dedi ki...

ellerını sağlık aynen eskı bır tarıf ve cokta lezzetlıdır

Hayat Mutfakta Güzel dedi ki...

anelerimizin yaptığı herşey nasıl da kıymetli, anılarımızda saklı da olsalar bir börek kokusuyla burnumuzda tütüyorlar...ellerinize sağlık...

ömür inandı dedi ki...

Ne demek tatlim:)

ömür inandı dedi ki...

Canim cik tesekkurler:)

ömür inandı dedi ki...

Cok tesekkurler:)

ömür inandı dedi ki...

Tesrkkur ediyorum sevgiler:)

ömür inandı dedi ki...

Eski bir tarif haklisiniz ama coook guzel cidden:)tesekkurler

ömür inandı dedi ki...

Ne guzel yazmissiniz tesekkur ederim:)

nevininyemekleri dedi ki...

şu anda çayım önümde böreği görünce çay çok yavan göründü. Ellerine sağlık canım. Harika görünüyor valla.

acemi gelin dedi ki...

ömür hanım poğaçayı yaptım biraz büyük olsada lezzeti tam istediğim gibiydi paylaşımız için teşekkür ederim beni mutlu ettiniz:)))

ömür inandı dedi ki...

Cok tesekkur ederim:)sizde yapin(:

ömür inandı dedi ki...

Ay cok sevindim:)afiyet olsun
Cok kabariyirlar cudden ufak oarcalar koparip yapmak lazim sevgiler

Mehtap Kaya dedi ki...

Benimde sık sık yaptığım bir börektir.Ellerinize sağlık..

ömür inandı dedi ki...

Tesekkur ederim:)

SeV OnU dedi ki...

merhaba canım,blogumda güzel bir çekiliş/etkinlik var gelmek istersen sevinirim ve beklerim :)
http://sevonugozunden.blogspot.co.uk/2013/02/cantani-gosterilk-cekilisetkinlik.html
sevgilerle ♥♥♥

ömür inandı dedi ki...

Tesrkkur ederim cnm:)

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Merhabalar bloğuma yaptığınız ziyaret için çok teşekkür ederim.İadeyi ziyaretim biraz gecikti:)
Takipteyim bende sevgiler

GÖNÜL dedi ki...

bloğuma hoşgeldiniz çok memnun oldum izlemedeyim börek harika görünüyor ellerine sağlık

ömür inandı dedi ki...

pumpulınin mutfagı sizde hoşgeldiniz:)tesekkür ederim
gönül;çok tesekkür ederim sizde hoşgeldiniz sevgiler

Sevimli Mutlu Huzurlu dedi ki...

Harika gözüküyorlarr ayy ama ben diyetteyimm olmuyo böylee :)

ömür inandı dedi ki...

ayy kusura bakmayin:)yorumunuz icin tesekkurler

bir kase lezzet dedi ki...

ellerine sağlık tatlım.
tanıştığıma memnun oldum.
iadei ziyarete geldim gene beklerim:))

ömür inandı dedi ki...

bir kase lezzet;sizde hoşgeldiniz bloguma çok tesekkür ederim sevgiler

Emel AKAN dedi ki...

Harika olmuşlar...
Ellerine sağlık en sevdiğim börektir...
Çalıştığım yıllarda sık sık yapardım misafirlerime hem pratik hem de çok lezzetli...
Sevgilerimle...

ömür inandı dedi ki...

evet cok pratik bi borek:)tesrkkurler

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

Hem goruntusu degisik hem de cok pratikmis.. rulolari yaptiktan sonra buzlukta bi kac gun bekletip sonra pisirsem sorun olur mu sence. Enazindan bir gün önce hazirlamam gerekiyor cünkü

ömür inandı dedi ki...

canim isterzen 1 ay beklet sorun olmaz pisirmeden 1-2 saat once cikar dilimle pisir

ailemlegeziyorum.blogspot.com dedi ki...

ne güzel bir blog herseyden biraz var böreğinizi hemen deniyorum yarına misafir var
bende bloğuma beklerim selamlar