26 Şubat 2013 Salı

pisa kulesi:)

 İtalya denince akla ilk gelen yapılardan eğik Pisa Kulesi:)Uzaktan bakınca etrafındaki yapıların üzerine düşecek gibi duran,etrafını çevreleyen yemyeşil çimlerde şekilden şekile giren turistleriyle mutlaka görülmesi gereken bir yapı bence.Görünce insan daha iyi anlıyor ve içinden hakkaten de yamukmuş!!!dedirtiyor.
Pisa Kulesi Toscana bölgesinin Pisa şehrinde bulunuyor.Kulenin bulunduğu meydana Mucizeler Meydanı deniyor.Meydanda Vaftizhane,Katedral ve Çan Kulesi bulunuyor.Pisa Kulesi'nin inşaa edildiği toprak yumuşak ve alivyonluymuş ve daha kulenin 3.katı yapılırken eğilmeye başlamış:)Mermer sütunlardan oluşan kule 90'lı yıllarda çok eğildiği için ziyarete kapatılmış ve düzeltme çalışmaları yapılmış.Kule her geçen yıl eğiliyormuş bu arada:)Mucizeler Meydanı yemyeşil çimleriyle büyüleyici bir etkiye sahip.Çimlerin üzerinde saatlerce vakit geçirebilirsiniz.Kulenin önüne geçip kuleyi düzeltmeye çalışır gibi görünen binlerce insanlar var:)Kuleyi düzeltirken zorlanır gibi bir ifade takınmakta olmazsa olmazlardan.Fotoğraf çeken kişinin doğru açıyı yakalamak için komutlar yağdırmasıda cabası.Ortaya çıkan bu sevimli görüntüleri izlemek ise inanılmaz eğlenceli.


Fotoğraflarda küçüçük görünüyoruz,binaların ne kadar büyük olduğunu buradan anlayabilirsiniz.Kulenin eğik olmasının ilginçliği bir yana fotoğraf çekilen insanların hallleri çok daha ilginç.Kuleyi sarmalamaya çalışanından,takla atıp poz vermeye çalışanına kadar değişik ve yaratıcı fikirler var.Benim gördüğüm en ilginç manzara ise tombulca bir amcanın kuleyi göbeğiyle itmeye çalışmasıydı:)


Eşimde bu konuda oldukça yaratıcıydı:)Fotoğraf çekilmek için ne kadar meydanda oyalandık bilmiyorum.Ki meydandan ayrılmayı hiç istemedim:)

Kulenin eğikliğinin bu kadar meşhur olacağı ilk başta kimsenin aklına gelmemiş tabi:)Çan kulesi olarak yapılan binayı görmek için her yıl milyonlarca turist bölgeye geliyor.Pisa şehri küçük bir yerleşim bölgezi zaten ,etrafta yapacak fazla birşeyde yok:)Mucizeler Meydanı'na gireken kule şeklinde yapılmış envai çeşit hediyelik eşya satan dükkanlar var.Giderseniz çok dikkatli olun bu bölgede kapkaççı çok fazla,bizim gezimizde turdaki bir arkadaşımızın yüklü miktarda parası çalındı.Hem de hamile bir hırsız tarafından:)Aman dikkat edin!!
Anlatmak bir yere kadar gidip o atmosferi yaşamalısınız :)Hayata gezerek renk katmanız dileğiyle.
sevgiler...

14 yorum :

BOŞNAK KIZI dedi ki...

harika görünüyorsunuz canımm çok eğlenceli bir gezi olmuş fotoları çok sevdimm :))

derya SEZGİN dedi ki...

Canım hayallerimi süsleyen iki ülke var görebilirmiyim bilmiyorum ama:)))
Fransa ve İtalya...Harika bir gezi olmuş öpüyorum...

selma tamer dedi ki...

gıtmıs kadar ılduk sayrnde ama hala eyılmesı kotu bır ınsanların uzerıne dusmesın tabı ben gıttımmı benım uzerıme dusermiş dedım ya basıma gelırmıs

HAYATBÖYLEBİŞİ dedi ki...

sadece 2 üke görmü biri olarak ki olarda kışın gittim, yaz mevsiminde italyaya gitmeyi çok isterdim, süper gözüküyor herşey...

ömür inandı dedi ki...

tesekkur ederim ozlemcim:)

ömür inandı dedi ki...

insalah en kisa zamanda daha fazlasini gorursun ablacim:)cok optum

ömür inandı dedi ki...

hersey kontrol altinda:)bisi olmaz siz gidin sevgiler

ömür inandı dedi ki...

canim yazinda cok sicak oluyor:(
en guzeli baharda gitmek opuyorum

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Merhabalar,resimler çok espirili olmuş,gezinizde çok güzel geçmiş..İnşallah bizede nasip olur..Sevgiler:)

AssoRTieK dedi ki...

:)çok güzel olmuş fotoğraflar ya:))

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

aynı sandalettten bende de vardı, söylemeden geçemiycem:) Ve okadar çok kullandım okadar çok kullandım ki sonunda parçalandı ve çok üzüldüm:) Pozların açıları çok başarılı:) Biz de bu yaz gitmeyi düşünüyoruz 6 kişi birlikte. Hangi şirketle gittiniz ve memnun kaldınız mı?

ömür inandı dedi ki...

evet sandaletler inanilmaz rahat benimkilerde eskidi mslesef:( biz gezisitesinden almistik turu memnun kaldik diyebilirim siz zaten kalabalik gidiomussunuz eglenirsiniz zaten tura turizm cok basarili tavsiye ederim

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

Tesekkur ederim ömürcüm:)

Adsız dedi ki...

ben 16 yaşındayım tesadüfen senin sayfanı gördüm tariflerin paylaştığın şeyler harika takipçin oldum hayran kaldım sana gezdiğin yerler harika çokta güzel birisin inşallah hep böyle mutlu olursun bizi de yaptığın şeylerden mahrum etmezsin öpüyorum ablacım iyi günlerrrr