21 Şubat 2013 Perşembe

venedik:)

Venedik:)Ben bu şehre hayran kaldım ama yaaa...tekrar gitmek istiyorum hemde:)Biz İtalya turumuzu yapalı biraz oldu aslında ama o zaman blogum yoktu gezi yorumlarımı paylaşmazsam içimde kalır:)İçimde kalacağına paylaşayım gitsin dimi ama:)Belki tatile gitmek isteyenler vardır ve fikir olur onlara Venedik'ten başlayarak tüm İtalya gezimizi yazacağım...İtalya benim için gerçekten özel bir ülke,nedendir bilmem ama tekrar tekrar gitme isteği duyuyorum:)Lafı çok uzattım galiba bizim İtalya gezimizin ilk durağı Venedik'ti.Uzun bir uçak yolculuğu sonrası; uzun olmasının nedeni Adana'dan İstanbul'a ordan İtalya'ya ulaşmıştık ve temmuz sıcağında gitme güzelliğini göstermişiz ki hiç sormayın halimizi:( Şurdan söylüyorum yazın sıcağında İtalya'ya sakın gitmeyin zira bizim gibi 40 derece sıcakta İtalya sokaklarını arşınlamak durumunda kalmayın.
Venedik içerisinde kara taşımacılığı olmayan birbirine bağlı kanallardan oluşan büyüleyici bir şehir.Venedik'te yolunuzu kaybetmemeniz içten değil daracık daracık sokaklar,kanalllar köprüler insanı kendinden alıyor.Venedik'te kara taşımacılığı yok vapurettolarla yada yürüyerek istediğiniz yerlere gidebiliyorsunuz.Venedik'te ilk ziyaret edilecek yer San Marco Meydanı'dır.Genişçe olan bu meydanın etrafında lüks cafe ve restaurantlar,alışveriş yapacağınız dükkanlar bulunuyor.Kalabalık bir grupla gidiliyorsa buluşma yeri kesinlikle San Marco Meydanı olacaktır.Meydan güvercinleriyle ünlü burdaki güvercinler o kadar insanlara alışmışki elinizde yiyecek varsa çekinmeden alıyorlar.Her yıl milyonlarca turistin ziyaret ettiği Venedik kanallar üzerine kazıklar çakılarak kurulmuş ve her sene deniz seviyesindeki yükselme ile sular altında kalıyor.
Venedik tam tamına 118 adacık üzerine kurulmuş olup 170 kanal ve 400 kadar köprüye sahip gondollar şehri adeta.Venedik'e gidilirde gondola binilmez mi hiç:)Eğer ben gondola sevgilimle binip romantizm yapacağım diyorsanız fiyat biraz pahalı gelebilir:)100 euro kadar vermeniz gerekiyor,siz en iyisi kalabalık bir grupla binin gondol sürücüsüylede güzel bir pazarlık yapın yarım saat sizi o kanaldan bu kanala gezdirsin:)Bazen o kadar dar ve alçak köprülerin altından geçiliyor ki kafanızı eğmeniz gerekebiliyor.Biraz ısrar ederseniz birkaç euro daha verirseniz gondol süren Dalton kıyafetli abilerimiz size şarkı bile söylüyorlar aklınızda bulunsun:)
Meşhur Rialto köprüsü büyük kanalın iki yakasını birleştiren köprülerden birisi.Civarında yiyecek içeçek satan dükkanlar,hediyelik eşya dükkanları,cam-seramik işi yapan dükkanlar ve ünlü markaların dükkanları bulunuyor.Venedik'te alınacak en güzel hediye maskeler olacaktır.Renk renk çeşit çeşit maskeler satılıyor birçok dükkanda.Maskeler için karnaval bile düzenleniyor.Önceden sokak sanatçıları utandıklarından maske takarlarmış,ama bazı insanlar maske ardına gizlenip sapkın eğlenceler ve cinayetler işlemeye başlamışlar bunu kullanarak malesef:(Başka bir duyuma görede veba salgını nedeniyle rahip ve rahibeler maske takmaya başlamımışlar buda zaman içinde değişerek sanat için maske takmaya dönüşmüş ve festivaller düzenlenmiş.Maske satan yerlerde maskeyi almadan fotoğraf bile çekilemiyorsunuz söyleyeyim.

Mutlaka görmeniz gereken diğer yapılar ise zengin süslemesiyle San Marco Bazilikası,Dükler Sarayı ve hapishane olacak.


Etraf o kadar kalabalık ki turist kalabalığından İtalyanları göremedim:(Turistlerden bunaldıklarından akşamları çıkıyorlarmış kendileri.Venedikli insanlar giyimleri,saçları ve makyajlarıyla gayet sofistike insanlarmış.Venedik'in sular altındaki evlerinde Dük ve Düşes soyundan gelenler ikamet ederlermiş.Aman zaten o evler bize göre değil ki kokuyor bi defa her taraf:)Bahanemiz olsun dimi ama..Bu arada Venedikteki evlerin metrekareleri milyon dolarlıkmış:)
Gezdiğimiz yerleri baya bi anlattım:)Neler mi yedik?İtalya'da makarna ve pizzanın her çeşidini yersiniz arkadaşlar:)Öğle ve akşam yemeklerinde pizza ve makarnanın farklı kombinasyonları masanızda olur.Ben pizzayıda makarnayıda çook sevdiğim için hiç sıkılmadım:)


Bu Venedik'te yediğimiz ilk pizza:)İlk defa İtalyan pizzası yediğimden midir nedir bayıldım tadına:)Ki biz İtalya sonrası uzunca bir süre pizza yemedik.En iyi pizza nerde yenir yazacağım takipte kalınız:)Sevgiler...


24 yorum :

herşey tadında dedi ki...

harika ya bende bir italya gezisi istiyorum siz turlamı gittiniz
ve italyanca biliyormusunuz??
buarada süper görünüyorsunuz maşallah allah ayırmasın canımm;)

BOŞNAK KIZI dedi ki...

yurt dışında balayı yapmak isteyenler için çok güzel bir post olmuş canım :) mesela bizim için :) sadece yazın çok sıcak olması hoşuma gitmedi biz de haziran sonu balayına gidicez.onun dışında herşey çok güzel görünüyor çok beğendimm :))

eylül harikalar diyarında! dedi ki...

ne güzel fotoğraflar,gidesim geldi:)
geçen rüyamda da görmüştüm,eşimle venedik'e gitmişiz :)
italya'ya hiç gitmedim henüz ama garip bir şekilde sempati besliyorum nedense..

ömür inandı dedi ki...

tatlim balayi icin iyi bi tercih degil bence:)hele yazin kesinlikle gitmeyin

ömür inandı dedi ki...

eylulcum cok tesekkur ederim:)bence firsat yaratip gidin biz hayran kaldik tekrar gitmek istiyoruz hatta sevgiler

ömür inandı dedi ki...

hersey tadinda cookk tesekkurler biz turka gimistik buyuk italya turuydu italyanca bilmiorum ama kulak dolgunlugum var:)biz yol boyunca itslyanca calismistik esimle yazildigi gibi okunuyor o yuzden zor degil sevgiler

meri dedi ki...

ohh ne güzel gezmişiniz sefanız olsun bende gezmiş kadar oldum sevgiler

gelinyolu dedi ki...

bizim de gidilecekler listemizde :)

ömür inandı dedi ki...

meri tesekkurler cnm:)

ömür inandı dedi ki...

oo ne guzel:)sizin venedik yorumlarinizida ben okurum artik
sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

ooo venedik sevilmez mi hiç :)
bizede gitmek nasip olur inşallah :)

selma tamer dedi ki...

en cok gıtmek ıstedığım yer ne guzel gezmıssınız

Selma's world dedi ki...

sayende gezmiş kadar olduk cnm :)

ömür inandı dedi ki...

sirinecim insalah tatlim:)

ömür inandı dedi ki...

selmacim sizde en kisa zananda gidersiniz umarim:)

ömür inandı dedi ki...

selma saol cnm:)

mehtap dedi ki...

görmek istediğim yerlerden:) güzel bir paylaşım ,devamını bekleriz...

ATAHAN İLE HAYAT DEMET ÖZGÖL dedi ki...

süper bir tur olmuş ben de iskandinav ülkelerinden sonra venedik italya roma düşünüyorum da biraz ufaklı büyüsün...

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

Ömürcüm gezdiğin yerlerden hiçbirşey kalmasın yazmadığın sen aklına geldikçe yaz çok iyi oluyor böyle ben zevkle okuyorum :)
ayy o pizza yenmezmi,babamda hayatında pizza yemez,ama italyaya gittiğinde pizza sever olmuştu :)
fotoğraflar harika!

ömür inandı dedi ki...

sevgili mehtap tesrkkur ederim cokk:)yazacagim hepsini sevgiler

ömür inandı dedi ki...

cok guzel dusunmussunuz mutlaka gormek lazim sevgiler:)

ömür inandı dedi ki...

canim benim tesekkur ederim yazacagim tatlim baban cokk hakli cidden bizim yediklerimiz pizza dgl burda:)optum cicim

pia_set dedi ki...

İtalya dedin mi bende akan sular durur:) Sen de güzel bir post yazmışsın.

ömür inandı dedi ki...

pia cookk tesrkkur ediyorum:)