28 Mart 2013 Perşembe

d börek yaptım,oldu:)

Artık canım ne çekerse evde yapmaya başladım.Hem öğrenmiş oluyorum hem de evimizde keyifle yiyoruz.Ben böreğin her türlüsünü severim.Ama el açması olanlara bayılırım.Şimdiye kadarda hiç hamur açmışlığım yoktu.Denemekten ne çıkar deyip kendi hamurumu yaptım ve açtım.İncecik lezzetli böreklerim oldu.Cumartesi sabahı erken kalkınca börek açayım yine dedim.İkinci kez börek açma girişiminde bulundum sıcacık böreklerimizi afiyetle yedik.Şimdiye kadar yapmayanlar için söylüyorum zor değil ciddende hatta çok zevli bile diyebilirim.Önemli olan hamur bence benim yaptığım şekilde yumuşacık bir hamur oluyor ve çok kolay açılıyor.Bizim için peynirli ve ıspanaklı börekler hazırladım.Ben güzelce açtım eşimde pişirdi.Yanında çayla afiyetle yedik.Çok uzatmayayımda tarife geçeyim.Benim verdiğim ölçüler iki kişiye yetiyor.Benim böreklerim ''küçük d'' oldular açmakla çok uğraşmamak için hemde daha kibar oldukları için küçük bezelerden açıyorum.

''d börek''Tarifi:

hamuru için;

  • Yarım ekmek içi bayat ekmeklerinizi kullanabilirsiniz
  • Sıcak su
  • tuz
  • un
İç malzemesi;

  • 1 bağ ıspanak
  • 1 orta boy soğan
  • tuz,karabiber,pulbiber
  • 1 yemek kaşığı tahin
  • sıvı yağ

Peynirli iç için;
  • Ben yarım kalıp ezine peyniri kullandım
  • yarım soğan
  • maydanoz

Önce hamuru hazırlanır ,hamur dinlenirkende iç malzemesi hazırlanır.Ekmek içleri küçük küçük parçalanır.Yoğurma kabına alıp üzerini hafifçe geçene kadar sıcak su eklenir.Bu şekilde 5 dk kadar beklenir,ekmek içleri yumuşasın diye.Yumuşayan ekmek içi üzerine yavaş yavaş un eklenir ve ele yapışmayacak hale gelene kadar un eklenip,yoğurulur.Damak tadınıza göre tuz ilavesi yapabilirsiniz.Hazırlanan hamur üzerine nemli bez örtülerek yarım saat dinlendirilir.Bu arada ıspanaklı harcı hazırlayabiliriz.Soğan küp küp doğranır.Sıvıyağda pembeleşinceye kadar pişirilir.İnce ince doğranan ıspanak soğanların üzerine eklenir.Baharatları ilave edilip pişirilir.Hazır olan ıspanaklı harcımız soğuyunca tahin eklenir,tahin ıspanağa çok güzel lezzet katıyor,istemezseniz eklemeyebilirsiniz.Peynirli harç için soğanlar küçük küçük doğranır,maydanoz kıyılır.Peynir rendelenir ve tüm malzemeler karıştırılır.
Yarım saat sonrasında dinlenen hamurdan istedğiniz büyüklükte bezeler yapılır.Ben ceviz kadar parçalar koparıp yapıporum.Tezgaha un serpilip pasta tabağı büyüklüğünde merdane yardımıyla açılıp iç harç konup kenarları kapatılır.Kenarlarını pizza kesici ile düzeltebilirsiniz.Isıtılmış tava yağlanarak önü ve arkası kızarana kadar pişirilir.Afiyetle sıcacık börek yenir,sonrasında da:)Çok zor değil gerçekten gözü korkmasın kimsenin.Çok pratik ve lezzetli bir börek.Afiyet bal şeker olsun.Sevgilerimle....

23 yorum :

Julia dedi ki...

Cok guzel olmus canim... Ellerine saglik...

1Gül - Ahşabistan (Roseone) dedi ki...

enfes görünüo az önce kır pidesi almıştım ona benzettim birden canım çekti : )

derya SEZGİN dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuş öpüyorum...

Ahu dedi ki...

Merhaba :)

Gurme Şirine dedi ki...

ellerine sağlık canım...
harika görünüyor :)

HAYATBÖYLEBİŞİ dedi ki...

bende tarif denemek istiyorum aslında ya, cesaret edip girişmöek lazım..ellerine sağlık..

BOŞNAK KIZI dedi ki...

biz ağız böreği diyoruz canımm buna :) ben de bayılıyorumm tadına :)) ellerine sağlık :)

nevininyemekleri dedi ki...

Ellerine saglik canim nefis olmus :)

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık sen yaparsında olmazmı

ömür inandı dedi ki...

julia cok tesekkur ederim:)

ömür inandı dedi ki...

birgul cok tesrkkur ediyorum:)

ömür inandı dedi ki...

derya ablacim cok sagol opuyorum:)

ömür inandı dedi ki...

merhaba ahu:)hosgeldin

ömür inandı dedi ki...

sirinecim saol kuzum;)

ömür inandı dedi ki...

hayat bole bisi deneyin super oluyor:)

ömür inandı dedi ki...

agiz boregi ilk defa duydum;)tadi super ciddende optum cnm

ömür inandı dedi ki...

sevgili nevin cok tesrkkur ederim:)

ömür inandı dedi ki...

selmacim cok tesekkur ederim:)

Burcin Toprakçıoğlu dedi ki...

Harika olmuşlar bayılırım böyle lezzetlere

Cizel PEZUK dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar..

meri dedi ki...

bravo o zaman ellerine sağlık artık su böreği falan bekliyoruz senden :)

JaNJaN dedi ki...

Bizde yaptıkk ama benim açtığım baya önce oldu bir kaç patlak versekte tadı çok güzel olmuştuu :):)

Bu arada blogger buluşması için mekan bilgisi belli olmuştur.Bu linkten ulaşabilirsiniz.

http://pembedunyammm.blogspot.com/2013/03/adanada-bloggerlar-bulusuyor_29.html

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

ömürcüm ellerine sağlık negüzel hamur açmışsın,biliyormusun bende hiç gözleme hamuru açmadım artık zamanı geldimi ne :)
ellerine sağlık :)