21 Mart 2013 Perşembe

kakaolu çatlak cookie:)


Haftasonunu evde geçirdiğimizden atıştırmalık bir şeyler yapmak istedim bu tarifi daha önce kaydetmiştim görünümünden tadının çok güzel olduğu belli oluyor zaten kolay bir tarif aynı zamanda çabucakta pişiyor.



MALZEMELER;


  • 2 yumurta
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 yemek kaşığı süt
  • 3 çay bardağı un
  • 50 gr kakao
  • Üzeri için pudra şekeri
  • 2 çay bardağı toz şeker
Tarifi;
Öncelikle 2 çay bardağı toz şeker, iki yumurta ile mikserle çırpılır.Karışıma iki yemek kaşığı oda sıcaklığındaki tereyağı ilave edilip karıştırılır.Un,kabartma tozu,vanilya ve kakao ayrı bir kaseye elenir.Kuru karışım yumurtalı karışıma eklenerek karıştırılır ve süt eklenir.Sütü fazla eklememeliyiz.Bir kaşık yardımıyla macun kıvamı alana kadar yavaşça karıştırılır.Fırıın 170 dereceye ayarlanır.Fırın ısınırken hazırladığımız cookie hamuru buzdolabında dinlendirilir.Dinlendirdiğimiz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır ve pudra şekerine bulanır daha sonra  ortasına parmagımızla hafifçe bastırılır.Yağlı kağıt serilmiş fırında 8-10 dk pişirilir.Cookieleri tepsiye aralıklı dizelim.
Fırından alınan cookie tel ızgara üzerinde soğutulur.

Özellikle kahve yanına çok güzel oluyor,içi yumuşacık bol kakaolu bir cookie.Tekrar yapacağım en kısa zamanda çook sevdik biz.Bu sefer içerisine hindistan cevizide ilave etmeyi düşünüyorum.Afiyet bal şeker olsun.Sevgiler.....

17 yorum :

pembe mor alg dedi ki...

beklenen tarif duyguya neşe verir

derya SEZGİN dedi ki...

Ömür'üm ama olmaz ki hani bana bayılı
rım:)))Ellerine sağlık benim içinde ye olurmu:)))Fincanını severim senin
öptüm...

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Nasıl lezzetli gözüküyor anlatamam..Ellerine sağlık:)

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Yasemin dedi ki...

Bende yapmıştım bu güzel cookie lerden :) ama benim kurabiyelerim bu kadar çok pudra şekerli olmamıştı, birde fırında bekletmemek gerekiyor sanırım pişirme süresi önemli orda da başarılı olamayınca biraz kuru olmuştular. Hindistan cevizi fikri güzelmiş, madem deniceksiniz beğenirseniz bizde deneyebiliriz :)

BOŞNAK KIZI dedi ki...

ellerine sağlık canım benimm fincanına bayıldımmm :))

Cizel PEZUK dedi ki...

Nefis kurabiye ile kahve keyfi afiyet olsun ,ellerine sağlık :)

durme durme dedi ki...

Görüp görüp merak ettiğim bu kurabiyeleri en kısa zaman da ben de deneyeceğim. Elinize sağlık.

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık tam catlak olmus bunlar nefıs

pembe kekik dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel ama fincanla bardağa da bayıldım. Sevgiler.

kardelen sezgin dedi ki...

Kahvenin yanına da çok yakışmış eline sağlık canım

miyav kedicik dedi ki...

Çok güzel görünüyor.. Tadını çok merak ettim..
En yakın zamanda belki de yarın hemen yapmayı düşünüyorum.. Afiyetler olsun..:))

Elifle hayata dair dedi ki...

Eline sağlık Ömürcüm harika olmuş:)

meri dedi ki...

mübarek tereyağ neye girse mükemmel yapıyor ellerine sağlık afiyet olsun

Eyup Yiğit Kartal dedi ki...

Ellerine saglik biz kakao yerine bitter cikolata atiyoruz...

cingifilli dedi ki...

Fincan ayrı güzel:)

asayra kurt dedi ki...

Kursta yapmıştım bunu çok güzel yapmışsın sende çok güzel görünüyor