29 Mart 2013 Cuma

krem karamel:)

Herkese musmutlu cumalar:)Haftanın son iş gününün ilk saatleride olsa ben çok mutluyum.Gezip,dinlenebileceğim güzel bir haftasonu beni bekliyor.Bu güzel cuma gününe çok tatlı bir tarif vereyim istiyorum.Fotoğraf cekmeyi unutup bir dilim alıvermişim.Çok nefis oluyor krem karamel sık sık yapıyorum.Hem lezzetli hem de hafif bir tarif.Ayrıca klasik karameller gibi yumurta kokmuyor.Aslında pratik krem karamel desem daha dogru olur.Fırında pişirmiyorum çünkü.

KREM KARAMEL:

Malzemeler;

  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 cay bardağı mısır nişastası
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
Karameli için;

1 çay bardağı toz şeker


Bir lt süt,2 yumurta,toz şeker ve mısır nişastası bir çırpma teli vasıtasıyla iyice karıştırılır.Ocağın üzerine alıp muhallebi kıvamına gelene dek pişirilir,bu arada 1 çay bardağı toz şeker teflon tavada köpük köpük olana kadar pişirilir.Sıcak sıcak kaselere 1 yemek kaşığı dağıtılır.Ocaktan aldığımız  krem karamele vanilya eklenir.Kaselerin üzerine muhallebi kıvamındaki  krem karamel dağıtılır.İyice soğuyana kadar oda sıcaklığında bekletilip,buzdolabına alınır.Bir gün dolapta beklerse çok daha güzel bir kıvam alıyor.Servis ederken tabağa ters çevrilir.Afiyetle....
Sevgiler....

11 yorum :

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık cok pratıkmıs not aldım sanada ıyı haftasonları

HAYATBÖYLEBİŞİ dedi ki...

krem karameli herkes güzel yapamıyor maalesef. Her tatalısını sevdiğim bolulu hasan ustada bile krem karamel güzel değil:)

Elif gündüz dedi ki...

Eline sağlık canım harika olmuş:))

Cizel PEZUK dedi ki...

Güzel bir tarif paylaşmışsın ,en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.Afiyet olsun.
Mutlu hafta sonları...

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

Beni de en çok yumurta kokusu rahatsız eder. denemey değer bir tarif gibi görünüyor:)

Gurme Şirine dedi ki...

vaaaooov harika birşey...
ellerine sağlık canım...

derya SEZGİN dedi ki...

Nasılda severim canımmm ellerine sağlık öpüyorum...

BOŞNAK KIZI dedi ki...

canımm hemen aldım tarifi nefis görünüyorr ellerine sağlık :))

Şule YANIK dedi ki...

aa bende böyle yapıyorum.haklısınız öbür türlü içine çok yumurta giriyor ve ben de sevmiyorum.ellerinize sağlık.nefis görünüyor.sevgiler..

Durucayaşamak-Eda dedi ki...

mımmmm nefis eline sağlık denemeliyim

Büşra Kahveci dedi ki...

hmm çok lezzetli görünüyor :)