22 Mart 2013 Cuma

pratik kumpir;)

Musmutlu cumalar herkese;hava bozuldu ama ya haftasonu gelmişti ne güzel de...Neyse artık evimde dinlenip,yeni tarifler denerim..Patatesli lezzetleri çocukluğumdan beri çok severim.Günlerden bir gün canım kumpir istedi ve evimde yapayım neden olmasın?deyip başladım yapmaya.Hem de bayağı bayağı güzel oluyor.Ortaköydeki kumpircileri aratmaz kumpirim:)Sık sık yapıyorum ailecek çok seviyoruz.İstediğiniz malzemeyi kullanarak zenginleştirebilirsiniz kumpirinizi.

MALZEMELER;
  • 3 tane kumpirlik büyük patates
  • 30 gr tereyağı
  • Sosis,haşlanmış bezelye , havuç ve mısır
  • Çekirdekleri ayıklanmış ve ince doğranmış siyah zeytin
  • 1,5 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • Tuz
  • Kornişon turşu


Tarifine gelince  patatesleri haşlıyoruz.Kabuklarını soyup bir kasede iyice eziyoruz.Bu aşamada bolca tereyağı koyup iyice karıştırıyoruz.Ben yarım su bardağı kadar rendelenmiş kaşar peyniride ekliyorum.Tuzunu da ilave edip,püre kıvamı alana kadar iyice karıştıralım.Bir fırın tepsisine patatesi yayıyoruz.Kalınlığını isteğinize göre  ayarlayabilirsiniz.Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 15 dk kadar patatesi pişiriyoruz.Fırından aldığımız patatesin üzerine sosis,haşlanmış bezelye,havuç ve mısırıda ekliyoruz.

Hazır garnitürleri kullanabilirsiniz.Siyah zeytinleride ekleyip tekrar fırına alıp 15 dk daha pişiriyoruz.Ben üzerine parça parça tereyağıda koyuyorum.Fırından almadan önce kaşar peynirini ekliyoruz.Peynirler eriyince kumpirimiz hazır.Sıcak sıcak servis edip afiyetle yiyoruz.Üzerine küp küp kesilmiş kornişon koyabilirsiniz.Ketçap ve mayonezle süsleyebilirsiniz.Afiyet bal şeker olsun:)Sevgiler...

glitter-graphics.com

20 yorum :

Sayın KARACA dedi ki...

iste buu harikaaa :)

derya SEZGİN dedi ki...

Ömür'üm bende bu şekilde yaparım kum
piri ellerine sağlık nefis olmuş.Ha
yırlı cumalar,öpüyorum...

BOŞNAK KIZI dedi ki...

ellerine sağlık canımm nefis görünüyorr :))

Gurme Şirine dedi ki...

harika görünüyor...
bende yapıcam kıskandım :)
ellerine sağlık...

Selma's world dedi ki...

nefis görünüyor eline sağlık cnm.

Elifle hayata dair dedi ki...

Eline sağlık nefis görünüyor:))

kardeşler-nikahşekeri dedi ki...

Süper olmuş.En kısa sürede denemeli hemen bu akşam..Ellerine sağlık:)

pembe mor alg dedi ki...

çok mis valla

nevininyemekleri dedi ki...

Harika olmuş canım ellerine sağlık Hayırlı Cuma'lar:)

Melislicious dedi ki...

çok severim ben bu tarifi pratik diye öğrenciyken de yapardık hep:))) cnm istedi yine yapayım en kısa zamanda ellerinize sağlık

Günlükçü Bayan dedi ki...

eline saglık nefis görünüyor :) bende bi benzerini yapmıştım :)

gooogoook dedi ki...

Ne kadar canım istedi anlatamam süper bir tarif olmuş:)ellerinize sağlık.

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Aynı hayalleri kuruyorum:) hava bozdu bu haftasonu evimde oturup yeni tarifler deneyeyim diyorum
Severim kumpiri evde hiç denememiştim ama bu tariften sonra denicem
Sevgiler:)

acemi gelin dedi ki...

ay süper ya dolapta haşlanmış patatesim vardı ne yapsam ne yapsam diyip duruyodum
hay aklınla bin yaşa
bu akşam kumpirlencez desene:))

seninde ellerine sağlık bu arada

Fatma Başaran dedi ki...

elinize sağlık.hazırı kaç kere yeltendim almadım.nasıl temizmi diye evhamdan.bunu mutlaka deniycem

selma tamer dedi ki...

elıne sağlık cokta pratıkmıs

AssoRTieK dedi ki...

naptın sen yaaa:)zaten evde ne yesem diye dört dönüyodum:)

ugurbocegimmutfağı dedi ki...

bol kalorili ama asla hayır denmeyen bir lezzet bu :)
çook severimm ellerine sağlık

Duygu Senyurek dedi ki...

yorum için teşekkür ederim cnm sevgilerr

Margu dedi ki...

süperrrr!
ellerinize sağlık!