26 Temmuz 2013 Cuma

sütlaç:)

Musmutlu cumalar herkese;Haftasonu geldi artık en sevdiğim gün mutlu cuma:)
Bu güzel güne güzel bir tarif ekleyeyim istedim.Uzun zamadır bloguma tarif eklemememişim ,tarif arşivim bayağı kabardı.Malum hamile olunca süt ve süt ürünlerinden bolca tüketmek gerekiyor.Haftasonu izlediğim tv programının birinde odun ateşinde köy sütüyle harika bir sütlaç hazırlamışlardı.Görünce inanılmaz canım istedi bende kendi sütlacımı kendim hazırladım.Köy sütü bulamadığımdan hazır sütle yaptım,gayet lezzetli oldu.Eğer hazır pastörize sütle sütlaç yapma konusunda tereddütünüz varsa çekinmeden yapın sonuçtan pişman olmazsınız.

SÜTLAÇ

  • 1lt süt
  • 1,5 çay bardağı pirinç
  • 1 lt su
  • 1.5 su bardağı şeker
  • Vanilya,Tarçın

Öncelikle pirinçler yıkanıp ,1 lt suda kaynatılır.Pirinçler iyice gevşeyip,lapa kıvamını alıyor.Sütü yavaş yavaş ilave edip,şekeri eklenir.Şeker oranını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.Arada bir karıştırıp,kaynayana kadar pişirmeye devam edilir.Pişince hafif kıvam alan sütlaç göbek atmaya başlayınca olmuş demektir:)Ocaktan aldıktan sonra vanilya eklenir ve soğuk servis yapılır.
Üzerini tarçın ile süsleyebilirsiniz.Süt içmekte zorlanan özellikle hamile bayanlara tavsiye ediyorum.Hem bu havalarda sütlü tatlılar çok daha güzel yeniyor.Ben oğluşum ve kendime sütlacımızı   kalpli kalıp kullanarak tarçınla süsledim.
Bu arada kalpli kaşığım dikkatinizi çektimi,çook tatlı:)Kalpli objeleri mutfağımda kullanmayı çok seviyorum.Bu kalpli  takımını çatal ve kaşık olacak şekilde aldım:)


Bunlarda çatalları:)Herkese aşk doluu güzel bir haftasonu diliyorum.Minik civcivim ve benden kocaman sevgiler....

12 yorum :

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Harika görünüyor
Bu sıcak havalarda hem siz hamile bayanlar hem bizler için:) ideal tatlılar sütlü tatlılar
Kaşık çatallarda süper
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Swotpisces dedi ki...

elinize sağlık, çatallar da çok şık...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok severim bu tatlıyı canım.ellerine sağlık.sevgiler.

esra gülden ünal dedi ki...

nefis görünüyor ellerinize sağlık benim de favori tatlılarımdan birisidir acaba kalpli çatalları nereden aldınız? bebeğin ismi belli oldu mu bu arada?:) sevgiler

ömür inandı dedi ki...

sevgili esra çok teşekür ederim bebeğin ismine bir türlü karar veremiyoruz:)seçim yapmak zor ciddende kaşıkların markası kanca ev online bakabilirsiniz

tokideki ses dedi ki...

kalpli çatal ve kaşıklarına bayıldım... Bu arad sütlaçta çok güzele benziyor ellerine sağlık.

Capon Paluğu ; dedi ki...

Sütlaç sevmediğim tek sütlü tatlıdır, neden bilmem bir türlü ısınamadım kendilerinee :)
Ama sunumundan mı kalbinden mi bilmem şu an eve gidip deneme isteğiyle doldum :)
Canım çekti yaa, annem eşim ve arkadaşlarım duysa inanmazlar, o derece sevmem oysa kendilerinii:)

nilgün ilgün dedi ki...

Bebek bekleyen 3. genç arkadaşımsın:)) Hayırlısı ile kucağınıza alın inşallah yavrunuzu. Ellerine sağlık çok da güzel gözüküyor. Ve sütlü tatlıların içinde su muhallebisinden sonra tek favorimdir. Sevgiler

umudunmaceraları dedi ki...

harika görünüyor...ellerinize sağlık

özge kırkgöz dedi ki...

Instagraminiz var mi varsa adresi nedir acaba ssizi gunluk takip etmek istoyorum veya beni ekler misin ben ozgemissy tesekkurler

ömür inandı dedi ki...

Cok tesekkur ederim :) instagram kullaniorum omurgok olarak aratabilirsin sevgiler

Büşra Kahveci dedi ki...

Çok severim :)