12 Ağustos 2013 Pazartesi

omega-3 lazım:)

Musmutlu,güzel,hayırlı haftalar olsun inşallah:)Bayram tatili sonrası işe gelmek inanılmaz zor oldu.Pazartesi sendromunu tam anlamıyla yaşıyorum.Bu sabah çok basık bir hava var.inanılmaz sıcak, sıcağı hamile olunca iki kat hissediyor insan:(
Bu haftayla birlikte 7.ayımızada girmiş olduk.Hareketlerim kısıtlanmaya başladı,göbeğim büyüyor kuzucuk inanılmaz hareketlendi.Sürekli omuz atmalar,el kol tekmeleri yiyorum:)Hareketler öyle zayıf falanda değil artık,aniden yediğim tekmeler canımı acıtabiliyor.
Gebelikte bol bol balık yemek gerekiyor.Omega;_3 bebeğin gelişimi için mutlaka alınmalı.Günlük kullandığım omega 3 kapsülüm var ama taze balığın yeri ayrı.Haftada en az bir kez balık yemek gerekli.Ama yenilen balık oldukça önemli,ağır metal ve civa içerebileceğinden temkinli olmakta fayda var.Ben fırında pişen balığı çok sevmiyorum,kızarmış balık çok daha lezzetli geliyor.Bizde evimizde eşim oğlum ve ben balık keyfi yapıyoruz arada bir:)Eşim balıkları kızartırken bende mezelerimizi hazırlıyorum.Malum balık mezelerle salatalarla çok daha lezzetli oluyor.Yeterli havalandırmayı sağlayıncada evde koku falanda olmuyor.Aliminyum folyoda fırında pişirme tekniği hiç sağlıklı değil,en güzeli ızgara yada tavada pişirmek bir antiparantez belirtmek istedim.
Balığın yanına patates çok yakışıyor,kızartma olarak yapılabileceği gibi benim gibi fırındada yapabilirsiniz.Patatesi elma dilimler halinde soyup baharatlarla çeşnilendirip,fırında pişiriyorum.Biber,havuç,soğan,kapya biberde pişirebilirsiniz.


Balık keyfi rokasız olur mu hiç.?Sarımsaklı,nar ekşili roka salatası balığın yanında enfes oluyor.Birde mevsim salatası hazırlayınca bizim iki kişilik balık keyfimiz için yeterli oluyor.Hamilelik döneminde alınan omega^3 erken doğum riskini azaltıp,bebeğin ileri ki dönemlerde alerjik hastalıklara karşı daha az duyarlı olmasını sağladığını okudum.Omega 3 bebeğimin göz ve beyin sağlığını gelişmesinde oldukça etkili oluyormuş.Bol bol balık yemeliyim:)


Kocacımla balkonda balık keyfi yaptık başbaşa:)Evde balık yemenin keyfi çok daha başka ellerimizle rahat rahat yedik,bu arada balıkların yanağı çok lezzetli oluyor,mutlaka deneyin derim:)Masum balıklar böyle bana bakarken yemek zor oluyor ama döngü böyle malesef:(


Balığımızı annemin bana ve kardeşime kendi evinden verdiği mavi tabaklarda yedik.Aslında kullanmaya pek kıyamıyorum benim için çok kıymetliler çünkü:)
7.aya başlamamla birlikte hazırlıklarımı yavaş yavaş hızalandırmam gerekiyor artık.Bebeğimize oda takımı almadık ,doğumu nerede yapacağıma net bir şekilde karar veremedim,baby shower hazırlıkları yapmaya başlıyoruz kardeşimle birlikte araştırmalara devam:)bebeğimizin ismini bir türlü netleştiremediğimden verilecek kapısüsü siparişim hala duruyor...Yapmam gereken çok şey var gibi:)Bu arada çarşamba günü oğlumuzu görmeye gideceğiz,heyecan yapmaya başladım bile...kuzucuk her gittiğimizde bizi şaşırtıyor.Onun güzel haberlerini alıp,rahatlamak istiyorum.Minik civciv ve benden kocaman sevgiler...





6 yorum :

Günlükçü Bayan dedi ki...

ne tatlı bir masa olmuş :)) salata kaşıklarına bayıldım. dün akşam bizde somon balık yadik balığı çok severim ama somona bi türlü alışamıyorum balık dediğin senin masandaki gibi olur :)

BOŞNAK KIZI dedi ki...

canım ne tatlı anlatmışsınız minik bebeğinle serüvenlerini inşallah doğduktan sonra da görürüz paşayı :) Sofra nefis görünüyor ellerine sağlık :)

SeaBelle Cinar dedi ki...

Ohh Ömürcüm sende ben gibi masa hazırlamayı seviyorsun, uğraşayım, süsleyim, güzel olsun derdindeyiz :) Hele de balık sofraları..Ellerinize sağlık, balığınız çipura galiba.. Balığı biz fırında poşet içinde ve fırın kağıdında da yapıyoruz.Tabii tavada da yapıyoruz..Ama poşette de deneyin çok lezzetli oluyor.. Sevgiler keyifli sofralar :)

ilkmuh dedi ki...

balığın çok ama çooook faydalı olduğunu biliyorum..ama ben bi türlü sevemedim gitti..eşime her gün balık ver yesin, sevinçten dört köşe olur..sağlıkla kucağına alırsın oğluşunu inşallah..

AYSEL KAYA dedi ki...

ömür ; hiç üzülme canım toparlıyorlar sonradan benim tombalağı görmüon mu , 3 hafta geriden gelirse problem olabilirmiş, 1-2hafta önemli deil bir de adet tarihin de önemli net veremediysen şaşma yapabilir..bizdeki küçüklük bel kısmındaydı.o da babannesinin yapısı gibi poponun üstü dardı doğduğunda sonradan toparlandı.. sen bol bol yemene içmene dikkat et üzme kendini

ömür inandı dedi ki...

Canim cok incesin cok cok tesekkurler:) insslah bende toparlicam senin gibi öpüyorum seni ve prensesi