24 Eylül 2013 Salı

tuzlu pastane kurabiyesi:)

Günaydın,huzurlu musmutlu bi gün olsun hepimize:) Uzun zamandır tarif paylaşmıyorum, sıcağı sıcağına dün yaptığım kurabiyenin tarifini paylaşmak istiyorum.Hamileliğimin ilerlemesiyle eczaneden erken çıkmaya başladım amaç dinlenmek aslında.Ama ben boş duramıyorum ki,ne zamandır tuzlu pastane kurabiyesi yapmak istiyordum.Fırsat bulunca dün not ettiğim tarifi denedim.Malzemesi oldukça az olduğu gibi lezzetide garanti bir kurabiye.Çok çabuk ta bayatlamıyor,yanında sıcacık çayla süper yeniyor:)Gerçi ben günde bir bardak çay içiyorum sadece:( Bol bol süt içmeye devam,emzirme dönemindede bu şekilde devam edicek.Neyse tarife geçeyim;

TUZLU PASTANE KURABİYESİ


  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1\4 su bardağı üzüm sirkesi
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • Alabildiğince un
  • üzeri için yumurta sarısı
  • susam,çörek otu
Tüm hamur malzemeleri yoğurma kabına alıp yoğurulur.Unu çok fazla eklemeye çalışmıyoruz.Yağlı kolay şekillenen bir hamur oluyor.Fırın 160 dereceye ayarlanır.İstenilen kalıpla şekillenen hamur yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.Üzerine yumurta sarısı sürülür,isteğe göre susam,çörek otu veya haşhaş eklenebilir.Önceden ısıtılmış fırında 25 dk üzeri kızarana kadar pişirilir.
Ben kurabiyelerimi kalpli kalıp kullanarak şekillendirdim.Kalpli servis tabağında sundum.Mutfağımda kalpli objeler kullanmayı çok seviyorum.Sizde sevdiklerinize kısa sürede hazırlayabilirsiniz,şekerli kurabiye sevmeyenler için lezzetli bir tat olacaktır.
Unutmadan bizim yavru kartala yeni tulum aldık.Tulum ayağındaki pençeler çook sevimli:) ''Beşiktaşlı olunmaz beşiktaşlı doğulur'!!! Annesi ve babası BJK'li olan kuzucuğun pekte şansı kalmıyo sanırım.Yarın doktor kontrolumuz var ,güzel haberler alırım inşalah.Miniğim ve benden kocaman sevgiler...





10 yorum :

Selma's world dedi ki...

hayırlı olsun cnm. ne güzel bi haber bu.

ömür inandı dedi ki...

Cok cok teşekkür ederim; )

Elifinelizi dedi ki...

kalpp kalpp :) güzel haberler inşallah

BOŞNAK KIZI dedi ki...

kurabiyeler harika görünüyor canım ellerine sağlık :) tuluma ayrı bir bayıldım zaten Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin minik prensi :)

gun koseoglu dedi ki...

ohh kalpli kalpli miss :)

SeaBelle Cinar dedi ki...

Bu tarifi bende uyguluyorum, simit ve çubuk şeklinde yapıyorum..Çok lezzetli ve güzel gerçekten :)
Tuluma bayıılldımm, ayaklar harika :) sevgiler Ömürcüm hayırlı haberler alın inşş..

Fatma Mermer dedi ki...

tam pastaane usulü olmuş canım ellerine sağlık
sağlıklı haberler inşaallah
sevgiler

sakLı bahçem :) dedi ki...

merhaba :)
iLk fırsatta deNeNicek harika bitarif daha :)
ama o patiLer çok tatLı :)
hayırLı haberLer aLırsıN iNşaLLah caNım :)

Sema dedi ki...

Elinize sağlık .Nefis olmuş sevgiler..

Büşra Kahveci dedi ki...

Çok sevindim cnım. Bu arada kurabiyeler de güzel görünüyor