23 Şubat 2014 Pazar

havuçlu kek:)

Nefis bir havuçlu kek tarifi vereceğim,Starbucksta yediyseniz  işte o havuçlu kekin ev yapımı:)Ben dışarda yediğim birşeyi çok beğenirsem içinde ne olduğunu anlamaya çalışırım ve kendi mutfağımda denerim.Eşimle Starbucks'a gittiğimizde kahvenin yanına alırız çoğunlukla,taze olunca tadına doyum olmuyor benden söylemesi.Eğer evinizde yapmak istersenizde tarifimi uygulayın derim,kekin özelliği içindeki cevzilerin iri parçalı olması ve beyaz üzüm kullanılması.Malum işe gidemiyorum bu aralar Batu uyuyunca farklı tarifler denemeye çalışıyorum,mutfakla uğraşmak terapi gibi geliyor bana:)




HAVUÇLU KEK

  • 3 havuç
  • 3 yumurta
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 çay kaşığı tarçın
  • yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • yarım su bardağı beyaz kuru üzüm
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket
  • 2 su bardağı un



Eğer kekin kabarıp sünger gibi olmasını istiyorsanız püf noktası,yumurtaların sarılarını ve beyazlarını ayırıp,toz şekerle ayrı ayrı çırpmalısınız.Yumurtanın beyazları şekerin yarısı ile köpük köpük olana kadar,sarılarıda şekerin diğer yarısı ile şeker  eriyene kadar çırpılır.Yumurtaların sarısını olduğu kaseye sıvı yağ ve süt eklenip çırpılır.Havuç,ceviz ve kuru üzüm eklenip karıştırılır.Un ,kabartma tozu,vanilin ve tarçın bir kaseye iki kez elenir.Kuru malzemelerde karışıma eklenir,ve en son yumurta beyazlarını söndürmeden eklenir.Bu aşamada çok karıştırılmaz alttan üste doğru yavaş yavaş karıştırılır.Daha önce kekin kalıba yapışmaması için kullandığım yöntemi yazmıştım.Kek hamurunu yapmadan evvel kek kalıbını margarin ile yağlayıp,toz şeker serpip hamur hazırlanana dek buzdolabında bekletilirse kalıba yapışmıyor.Hamur hazırlamadan evvel fırını 170 dereceye ayarlanır.Kek 30 dakikada pişiyor.


Ben kekimi süslemek için pudra şeker ve şeker havuçlarından yaptığım minik havuçları kullandım.Çok sevimli oldu minik havuçlarım:)Sizde çocuğunuza yada misafirlerinize böyle sunabilirsiniz,afiyet olsun.Sevgiler...



4 yorum :

Didem Özkan dedi ki...

Starbucks'a her gittiğimde yediğim kektir kendileri :)
Ellerine sağlık canım, hem bebiş hem bu hünerler maşallah sana :)

emir kokusu dedi ki...

havuçlu keki çok severim canım istedi :) havuçlarla daha bi güzel görünüyor ellerinize sağlık

MyTaste dedi ki...

Merhabalar,
Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.
Huma S.

Noni Akgüngör dedi ki...

Bu bloga bir uyarı asmak lazım, gecenin bir vakti okumak tehlikeli ve sakıncalıdır diye :) Şimdi gece gece canım havuçlu kek çekti öffsss :( Şeker hamurları da süper olmuş Starbucks'ın havuçlu kekiyle yarışır valla, ellerine sağlık!