17 Mart 2014 Pazartesi

mini pankek:)

Merhaba...yine yazmaya bayağı ara vermişim:) Anne olanlar beni anlayacaktır Batucum artık büyüdü uyku saatleri azaldı öyle emme uyuma seansları hiç yok diyebilirim.Bende oturup birşeyler yazamıyorum belkide tembelleştim kim bilir:) Batu uyuyunca mutfakla uğraşmak terapi oluyor banada.Dün sabah 7 de kalktık baktık babişko uyuyo bizde cıkalım odadan rahat etsin dedik oğluşumla:)  Erken kalkınca pankek yapayım dedim.Kociş pek sever,nutellayı bir güzel sürer afiyetle yer.Sabah sabah çok kalori almayalım dedim klasik büyük boy pankek yerine mini pankekler hazırladım.

MALZEMELER

  • 1 Yumurta
  • 1 su bard süt
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1 su bardağı un(kıvamını kendiniz ayarlayın 1 2 kaşık ekleyebilirsiniz ilave)
  • 1 pkt vanilya
  • yarım pkt kabartma tozu
  • 1 cimdik tuz
  • yarım çorba kaşığı sıvı yağ
  • Yumurta ve şeker iyice çırpılır.Sıvıyağ ve süt teklenir.Un yavas yavas eklenip çırpılır,kıvamı ne sulu nede katı olacak,Un miktarını 1 2 kaşık arttirmanız gerekebilir.Kabartma tozu,vanilya ve tuzda eklenir.Teflon bir tava orta ateste ısıtılır.Ben minik pankek yaptığım için yemek kaşıgı kullandım siz büyük olsun isterseniz çömçe kullanabilirsiniz:)ıSıtılmış tavaya 1 kaşık dökülür hiç oynatılmaz.1 dk sonra kabarcıklar olusunca dikkatlice arka tarafı cevilir.Bu arada tava yağlanmaz:) Ben çilek ve pudra sekeri ile süsledim.Dilerseniz nutella,bal,recel vs.ile süsleyebilirsiniz.Bu ölçülerle iki kişiye yetecek kadar pankek çıkıyor,hatta bize fazla geliyor.Afiyet olsun.
Sadece pankek yapmadım bu arada:)Kocişe kalpli yumurta da pişirdim.Hava güzel olsaydı Batuşu da alıp gezecektik ama kısmet olmadı bu hafta:(
Tüm gün evimizde ailecek keyif yaptık.


Buda eşimle kahve keyfimizden bir kare.Musmutlu bir hafta olsun herkese.Bizden kocaman sevgiler...


glitter-graphics.com

17 yorum :

tatlı kedi quen dedi ki...

ne güzel şeyler yapmışsın.

OĞUZ ÇAKIR dedi ki...

Ne güzel görünüyor o minnak pancakeler öyle. Ben de nutellayla bayılırım, ama kendimi frenliyorum çok feci bişey:)

Bademle Buduk dedi ki...

hımmm çok lezzetli gözüküyor :)

Es Life dedi ki...

Ellerine sağlık Ömürcüm, hepsi çok güzel gözüküyor :)

Derya Sezgin dedi ki...

Canım ellerine sağlık her kare ayrı güzel anne olmak çok zor ve çok güzel kolaylıklar diliyorum,sevgiler...

ilkmuh dedi ki...

görüntü çok iştah açıcı...ellerine sağlık

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

Çok yaratıcı cidden :)))

Seçil Duran dedi ki...

Blogunu çok beğendim bloğuma beklerim :)

pınar doğan dedi ki...

Ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor :) Seni mimledim dilersen bakabilirsin. Sevgiler

günlük yaşamım dedi ki...

canım nerelerdesin ya özelttin kendini :((((

Noni Akgüngör dedi ki...

Harika görünüyorlar, pancakeleri bir lokmada yerim ben :) Şu kalpli yumurtayı sormak istiyorum; ben de bu sabah eşime yaptım ama iyice pişene kadar altı çok yandı, yakmamak için ne yapmak lazım acaba?

Noni Akgüngör dedi ki...

Harika görünüyorlar, pancakeleri bir lokmada yerim ben :) Şu kalpli yumurtayı sormak istiyorum; ben de bu sabah eşime yaptım ama iyice pişene kadar altı çok yandı, yakmamak için ne yapmak lazım acaba?

Noni Akgüngör dedi ki...

Harika görünüyorlar, pancakeleri bir lokmada yerim ben :) Şu kalpli yumurtayı sormak istiyorum; ben de bu sabah eşime yaptım ama iyice pişene kadar altı çok yandı, yakmamak için ne yapmak lazım acaba?

antalya hava durumu dedi ki...

güzel paylaşıım..

ömür inandı dedi ki...

tesekkur edeerim😊 soyleki tavayi iyice isitmak ve yaglamak gerekiyor yumurta buyuk olursa iyi pissin diye catalla ufak dokunuslar yaparak iyice pismesini sagliyorum birde boyle deneyin sevgiler

afiyetleeditor dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

afiyetleeditor dedi ki...

Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com