22 Nisan 2015 Çarşamba

bebek bisküvisi:)

Eğer bebeğinize hazır paketli bisküvilerden yedirmek istemiyorsanız bu tarif size göre.Ben Batuya 1 yaşına kadar hiç şekerli gıdalar vermedim.Şekerle ne kadar geç tanışırsa o kadar iyi.Artık büyüdüğü için herşeyin tadına bakmak istiyor,arada kaçamak yapmasına izin veriyorum.Yeni yeni cici bebe yemeye başladı,tadına alışık olmadığı için çok fazlada yemiyor zaten Bu bisküvileri hem kahvaltılarda hem çorbalarda hemde ara öğünlerde atıştırmalık kullanabilirsiniz.Ayrıca süper bir diş kaşıyıcı:)4 yemek kaşığı tereyağı,yarım çay bardağı irmik,1 yemek kaşığı yoğurt,yarım elmanın yarısı cam rende ile rendelenip kullanılacak,çok az limon kabuğu rendesi,1 ceviz içi toz haline getirilecek ve alabildiğince tam buğday unu ile yoğrulur.170 derecede 10 dk kadar fazla kurutmadan pişirdim.Fırından çıkardığımda yumuşaktı hala.Ben gingerman kalıp kullandım,siz klasik bebek bisküvisi görünümü verebilirsiniz,dikdörtgen kurabiyecikler yapıp çatalla üzerini çizebilirsiniz.Yogurt ile karıştırıpta ara öğün olarak verilebilir.Bebeğinize verirken üzerine pekmezde sürebilirsiniz.Verdiğim bu tarifte kurabiyeler taş gibi olmuyor.Cam kapaklı kavanozlarda muhafazaedebilirsiniz.Bebişlere afiyet bal şeker olsun.Sevgilerimle...

Hiç yorum yok :