22 Nisan 2015 Çarşamba

BEBEK KAHVALTISI:)

Merhaba.Batu'ya hazırladığım birkaç kahvaltı tarifi paylaşmak istiyorum.Kahvaltı bebek ve çocuklar için en önemli öğünlerden birisi.Eğer bebeğiniz yumurta ve peynir seviyorsa işiniz oldukça kolay,sevmiyorsa yandınız demektir:) Bebeklerin damak tatları o kadar gelişmiş ki bir seyi sevmiyorsa yedirmek imkansız olabiliyor.Ben bebeğime kahvaltı hazırlarken,bulamaç şeklinde hazırlamamaya çalıştım.Peynir,yumurta,pekmezi ayrı ayrı tattırdım.Birbirine yakışan şeyleri karışım şeklinde verdiğim de oldu tabiki,mesela labne,yumurta sarısı ve avokado oldukça lezzetli bir karışımdır tavsiye ederim.İçerisine muzda ilave edilebilir.İlk başta yumurta sarısını çok az vererek başladım.9.aya kadar yumurtanın beyazını vermedim,doktorumuz böyle tavsiye etti.Peynir olarak labne,dil peyniri,örgü peyniri,kaşar evde kendim yaptığım lor peyniri verdim. Tuzlu oaln peynirleri bir gece önceden suda bekletebilirsiniz.Özellikle örgü peyniri yerken çok eğleniyordu kuzucum.Batu ek gıdaya başladığında mevsim çok elverişliydi domates,salatalık ,yaz meyvelerini keyifle tüketebildi.Domates alerjik olduğu için erken başlamamakta fayda var ve küçük miktarlarda denemek lazım.Bazı sabahlar pekmezli pankek hazırladım bebeğime,hem lezzetli oluyor  hemde minik elleriyle yemekten çok hoşlanırdı.


Cevizde alerjik besinlerden sayılıyor,ben ek gıdaya başladığımızdan beri ufak ufak verdim.Zeytinyağı ve ruseymi de kahvaltılarına mutlaka ekledim.İçecek olarak sulandırılmış pekmez ve rezene çayı verdim.Yumurta beyazına geçtikten sonra işim oldukça kolaylaştı.Çeşit çeşit omletler hazırladım.Ruşeymli,ıspanaklı,havuçlu,kabaklı,cevizli,pırasalı ,domatesli ,mantarlı gibi aklınıza gelebilecek türlü türlü malzemeler kullandım.Bebeğim haşlanmış yumurtadan çok hoşlanmıyor ben kahvaltılarımızda omlet veriyorum,bazen pankek bazen tost yaparak çeşitlendirmeye çalışıyorum.1 yaşa kadar  inek sütü ve bal kullanmıyoruz.Biz 1 yaşımızı geçtiğimiz için artık omletlerimizde mutlaka süt kullanıyorum.Bu aralar portakal,armut ,havuç,elma gibi meyveleri katı meyve sıkacağında sıkıp veriyorum çok severek içiyor.İlk başlarda çeşitlendirmek zor olsada bebeğimiz büyüdükçe seçenekler artıyor.Her zaman yumurta yenecek diye bir şart yok çorba yada muhallebide hazırlanabilir kahvaltılarda.Tüm bebişlere bol iştahli günler dilerim.Sevgilerimle..
glitter-graphics.com

Hiç yorum yok :