26 Mayıs 2015 Salı

çiçek poğaça:)

Hazır vakit bulmuşken paylaşım  yapma zamanıdır:) Bu aralar diyetteyim,dikkat ediyorum desem daha doğru olur aslında.Abur cubur ve hamur işleri yememeye özen gösteriyorum.Önceden deneyip beğendiğim tarifleri paylaşmak istiyorum.Çocukluğumda çiçek ekmeği çok severdim ,parça parça koparır yerdim.Bu poğaçada bana çocukluğumu anımsattı.Klasik poğaça hamurundan farkı yok sadece çiçek şekli veriyoruz.Ben mayalı tariflerde kuru maya yerine yaş maya tercih ediyorum,daha lezzetli olduğunu düşünüyorum .Poğaçayı sade yapabileceğiniz gibi peynir,kıyma,patates te kullanabilirsiniz,tamamen damak zevkinize kalmış.Tavsiyem fırından çıkınca sıcak sıcak yanında çay ile yemeniz,bayılacaksınız:)

ÇİÇEK POĞAÇA:


  • 2 Yumurta,1 tanesinin sarısı ayrılacak
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 paket yaş maya
  • Alabildiğince un
Mayayı ılık sütün içinde ufalayıp toz şker ekleyip,5 dk bekliyoruz.Sıvıyağ,ve yumurtayı ve tuzu ekleyip,azar azar un ilavesiyle yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Hamuru sıcak bir yerde yarım saat kadar mayalandırıyoruz.Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz.Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp içerisine dilediğiniz iç harcı ekleyip kapatıp,yuvarlıyoruz.Ben çiçek şekline getirdiğim hamurun üzerine yumurta sarısı ve susam ekleyip yuvarlak fırın tepsisinde üzeri kızarana kadar pişirdim.Afiyet bal şeker olsun.Sevgilerimle...

Hiç yorum yok :