26 Mayıs 2015 Salı

m&m cookıe:)

Merhaba,bloga yazmaya bayağı ara verilmiş yine:) Instagramda paylaşım yapmak o kadar kolay geliyor ki,blogumu geri plana atmaya başladım farkındayım.Bu sefer Batuş'a yaptığım tarif değil ,kendimize yaptığım harika m&m's cookıe tarifini paylaşmak istiyorum.Kurabiyeleri tadan herkes çok beğendi,fırından çıktığında lezzeti şahane oluyor,yanında buz gibi soğuk sütle yiyebileceğiniz nefis bir cookıe.Orjinal tarifini Cafe Fernando'nun blogunda bulabilirsiniz,ben ufak tefek değişiklikler yapıyorum sadece.Kurabiyeyi hazırlarken mutlaka m&m's kullanın ben içindede damak gece kullanıyorum antep fıstıklı çikolata kurabiyede çok çok güzel oluyor.




M&M COOKIE


  • 2 su bardağı un
  • 3/4 çay kaşığı  karbonat
  • 1/2 çay kaşığı  tuz
  • 225 g tereyağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 adet yumurta
  • 80 gr damak gece
  • 1 paket M&M çikolata
Kurabiye malzemelerinin oda sıcaklığında olması gerekiyor.Öncelikle tereyağ ve şekeri iyice çırpıyoruz.Teker teker yumurtaları kırıp çırpmaya devam ediyoruz.Ayrı bir yerde karıştırdığımız tuz,un,karbonatı yavaş yavaş yumurtalı karışıma ekliyoruz.Antep fıstıklı çikolatayı bıçak yardımıyla ufak ufak kesiyoruz.Çikolataları spatula yardımı ile kurabiye hamurunun her kısmına gelecek şekilde karıştırıyoruz.Kurabiye hamuruna sekil vermeden önce yarım saat kadar buzdolabında dinlendiriyoruz.Bu sırada fırını 180 derecede çalıştırıyoruz.Kurabiyelerin eşit büyüklükte olması için ben şekil verirken dondurma kaşığı kullanıyorum.Yuvarladıktan sonra hafifçe üzerine bastırıp yağlı kağıt serili tepside 10-12 dk pişiriyorum.Kurabiyeleri tepsiye yerlestiriken çok sıkışık olmamasında fayda var pişerken çok yayılıyorlar çünkü.Fırından çıkar çıkmazda üzerine m&m çikolataları yerleştiriyorum.



Yapımı oldukça kolay hemde leziz çocuklarda lezzetine bayılacaktır.Fırından çıktığında kaç tane yediğimi bilmiyorum bile:) Afiyet bal şeker olsun.Sevgilerimle...


1 yorum :

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.